Nandu Jubany va ser la sensació de la prova en el seu debut
Pere Rovira – Marc Que es proclamaven campions de la Challenge
L’Escuderia Tàrrega tenia preparada una gran 30a edició de la seva prova de capçalera, el Ral·li Ciutat de Tàrrega. La capital de l’Urgell va viure dues jornades intenses de competició com feia molt temps que no es vivia en una prova de terra del català.
Els organitzadors van dissenyar un recorregut que comptava amb 3 trams diferents distribuïts en dues etapes. Dissabte a la tarda es recorria la cronometrada de El Masset de 3,83 km, en dues ocasions, i el diumenge es feia Talladell (12,48 km) i Fàtima (12,59 km) en tres.
Amb aquest menú, els camins de l’Urgell estaven en perfectes condicions tot i les pluges caigudes en els últims dies, on la velocitat era la nota dominant dels quilòmetres contra el rellotge d’aquesta prova.
La primera especial, la de dissabte a la tarda, era molt ràpida, i a priori, sense moltes dificultats, però res més lluny de la realitat. La part final del mateix es convertia en una trampa per a molts participants, ja que un pas per damunt del canal d’Urgell donava la sorpresa a més d’un en forma de salt, deixant imatges força espectaculars. El més damnificat eren Quini Muntada i Sergi Brugué que bolcaven el seu Ford Escort mkII.
En poc més de 7 km que comptava aquesta primera etapa Vidales – Hereu ja marcaven força diferències al capdavant de la classificació general, amb quasi 20 segons de marge amb el seu principal perseguidor i sorpresa de la prova, Nandu Jubany – Marc Solà.
Vidales i Hereu no afluixen, Jubany millora
El famós cuiner català que sortia a Tàrrega per «fer mans» de cara el proper Dakar sorprenia a propis i estranys pel seu desenvolupament al volant de l’Skoda Fabia RS Rally2. Els que ho vam poder viure a peu de tram podíem observar la seva perícia a bord del cotxe txec, però no eren només les sensacions, els temps també sortien.
Així doncs, la jornada de diumenge seguia la mateixa tònica que la de dissabte. Vidales s’emportava tots els millors registres de l’etapa, i també de la prova, deixant a tots els rivals sense opcions. La parella catalana, que aquesta setmana es juguen el títol del CERT a Pozoblanco, no deixaven d’incrementar el ritme passada rere passada, rebaixant els cronos en més de deu en cadascuna de les especials repetides. Un plaer per qui està a peu de tram.
Per darrere Jubany no deixava d’evolucionar al volant de l’Skoda, si les diferències en el primer tram eren de 3,45 segons per quilòmetre, en l’última cronometrada la diferència ja baixava a 1,28 segons el quilòmetre. A més de la progressió, Jubany aconseguia acabar en una gran segona posició final, després d’una gran lluita amb dos habituals del campionat com són Marc Comas – Carla Salvat i José Manuel Iñíguez – Ricard Martín, tots dos al volant de l’Skoda Fabia R5.
Lluita entre els dues rodes motrius
David Nafría i Patricia Saiz amb un Peugeot 208 Rally4 van encapçalar el trio de dues rodes motrius que van lluitar per l’última plaça dins del top5. Nafría, sempre atent, es col·locava just per darrere dels vehicles de tracció total i aprofitava l’errada d’algun d’ells per sumar la quarta posició escratx en el primer i penúltim tram de diumenge.
Ramon Gené i Manel Muñoz feien de les seves amb el veterà Opel Astra pujant a la sisena posició, amb un gran ritme aconseguien mantenir a ratlla al Peugeot 208 Rally4 de l’Aleix Arcarons i en Christian Gómez.
Entre els participants de la Promoció / Trofeu Júnior el triomf va caure en mans de Xavier Ros i Albert Camera al volant del Peugeot 206 XS. La prova va estar marcada per la sanció d’un minut i els problemes mecànics que van patir Èric Banús – Edgar Díaz després del cinquè tram. Roger i Adrià Sala van acabar en segona posició amb el Focus, demostrant un gran ritme i atacant fort en els trams de terra. Tancant el podi van acabar Biel Gavilán i Joan Codinachs.
Pere Rovira campió de la Challenge
A la Challenge Rallycracks ja tenim campió. Pere Rovira – Marc Que van sumar un nou triomf que sumat a la sanció de 5 minuts que van rebre Miquel Pons i Carles Planell després del segon tram, els enfonsava en la classificació i deixava el títol en safata pel de Mollerussa.
Tot i la situació, Pere Rovira continuava corrent de valent pels trams urgellencs, guanyant a Victor i Antonio Solorzano per poc més de 18 segons, i a Eduard Ferran i Òscar González, que tancaven el podi i arrodonient així una gran actuació.
L’última prova sobre terra serà a finals de mes a la comarca de La Selva, mentre que la pròxima cita del campionat de Catalunya serà en dues setmanes a Manresa pel 2000 Viratges.