Els pilots de Toyota a temps parcial han sumat més triomfs que els dos pilots que han lluitat pel campionat fins a l’última cursa
El Ral·li del Japó ha posat punt final a una temporada 2024 del WRC. Thierry Neuville, amb el seu copilot Martijn Wydaeghe, es va coronar campió, mentre Toyota celebrava el títol de constructors després d’una temporada plena d’alts i baixos. En un calendari de 13 curses, Toyota es va endur 8 triomfs, i Hyundai, 5 més.
Malgrat participar en menys curses, pilots com Kalle Rovanperä i Sébastien Ogier van ser protagonistes destacats. El finlandès va guanyar 4 de les 7 proves que va disputar, mentre Ogier, amb 9 participacions, va aconseguir 3 victòries. Neuville, el campió, i Ott Tänak van sumar dos triomfs cadascun, mentre que Esapekka Lappi i Elfyn Evans van guanyar una cursa respectivament.
La regularitat també va jugar un paper fonamental. Elfyn Evans va ser qui més vegades va pujar al podi, en 7 ocasions, empatat amb Ogier. Toyota, per la seva banda, va dominar els podis amb 19 presències, seguit de Hyundai amb 15 i Ford amb 5.
Escratx i Power Stages
En el nombre d’escratxos, Sébastien Ogier lidera amb 51 millors registres, seguit molt de prop per Neuville (49) i Rovanperä (47). Altres pilots com Tänak, Evans i Katsuta també van tenir actuacions destacades, mentre que figures com Adrien Fourmaux i Esapekka Lappi van aportar resultats destacats, encara que amb menor freqüència.
A les Power Stages, Neuville va ser el gran dominador amb 5 victòries, reafirmant el seu lideratge en moments decisius. Pel que fa a equips, Toyota va destacar amb 141 escratxos, deixant Hyundai amb 91 i Ford amb només 12.
El nou sistema de puntuació, que reparteix més punts durant el cap de setmana, ha rebaixat el pes de les victòries generals de ral·li, però no ha restat emoció a la temporada.