El WRC vol evolucionar cap a la diversitat en el formats de cada prova

El Safari, prova icònica del Campionat del Món de Ral·lis (WRC), tindrà un recorregut més llarg el 2024, amb l’addició d’un tram dijous. Això augmentarà la distància competitiva respecte als 367,76 km del 2023.

En una entrevista al mitjà britànic Autosport el director d’esdeveniments del WRC, Simon Larkin, aquesta evolució busca donar més personalitat a cada prova del calendari sense establir formats fixes de competició.

«Sabem, per exemple, que Kenya superarà els 350 quilòmetres, un gran repte. Aquesta ampliació és una evolució natural d’aquesta prova».

Flexibilitat en els formats dels ral·lis

El 2024, l’estructura dels ral·lis del WRC seguirà adaptant-se per oferir més flexibilitat als organitzadors, sempre dins del marc fix de dijous a diumenge. Tot i això, segons Larkin, no hi haurà una divisió clara entre ral·lis de “esprint” i ral·lis de «resistència”. L’objectiu és mantenir la coherència del campionat mentre es permet que cada prova pugui destacar per les seves característiques úniques.

«Volem animar els esdeveniments a tenir personalitats pròpies, però no imposar títols o formats estrictes».

Simon Larkin

El model compacte de Sardenya es manté

Després de provar un format compacte de 48 hores el 2023, el Ral·li de Sardenya repetirà una estructura similar amb un itinerari de 266,12 km. Aquest format va ser valorat positivament per la seva intensitat i novetat.

«Crec que Itàlia tornarà a fer un format revisat, com aquest any. Va ser un esdeveniment emocionant i lleugerament diferent».

Simon Larkin

Diversitat i equilibri: les claus per al futur del WRC

Per part de la FIA, Andrew Wheatley, actualment ex responsable d’esports de carretera, va subratllar la importància de mantenir un calendari equilibrat que combini ral·lis més curts amb d’altres de resistència. La diversitat, segons Wheatley, és essencial per satisfer tant els organitzadors com els aficionats.

«El que no volem és que tots els esdeveniments siguin de esprint o que no hi hagi ral·lis de resistència. Cal mantenir un equilibri».

Simon Larkin

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments