El Safari, prova icònica del Campionat del Món de Ral·lis (WRC), tindrà un recorregut més llarg el 2024, amb l’addició d’un tram dijous. Això augmentarà la distància competitiva respecte als 367,76 km del 2023.
En una entrevista al mitjà britànic Autosport el director d’esdeveniments del WRC, Simon Larkin, aquesta evolució busca donar més personalitat a cada prova del calendari sense establir formats fixes de competició.
Flexibilitat en els formats dels ral·lis
El 2024, l’estructura dels ral·lis del WRC seguirà adaptant-se per oferir més flexibilitat als organitzadors, sempre dins del marc fix de dijous a diumenge. Tot i això, segons Larkin, no hi haurà una divisió clara entre ral·lis de “esprint” i ral·lis de «resistència”. L’objectiu és mantenir la coherència del campionat mentre es permet que cada prova pugui destacar per les seves característiques úniques.
El model compacte de Sardenya es manté
Després de provar un format compacte de 48 hores el 2023, el Ral·li de Sardenya repetirà una estructura similar amb un itinerari de 266,12 km. Aquest format va ser valorat positivament per la seva intensitat i novetat.
Diversitat i equilibri: les claus per al futur del WRC
Per part de la FIA, Andrew Wheatley, actualment ex responsable d’esports de carretera, va subratllar la importància de mantenir un calendari equilibrat que combini ral·lis més curts amb d’altres de resistència. La diversitat, segons Wheatley, és essencial per satisfer tant els organitzadors com els aficionats.