El pilot francès s’imposa amb el Ford Puma Rally1 híbrid en una jornada marcada per l’adéu de Pirelli com a proveïdor únic del WRC
Adrien Fourmaux i Alexandre Coria han tancat la seva etapa amb M-Sport de la millor manera, aconseguint la victòria al Master Show del Monza Rally Show. Amb l’únic cotxe Rally1 híbrid present, el Ford Puma, l’equip francès ha estat el més ràpid en els trams del traçat italià. Aquesta també ha estat l’última aparició d’aquesta tecnologia en cursa abans de ser retirada a partir del Rallye Monte-Carlo 2025.
Adeu de Pirelli com a proveïdor exclusiu del WRC
El clima humit va dominar la jornada al circuit de Monza, però no ha impedit que Pirelli celebri la seva última participació com a proveïdor únic del Campionat del Món de Ral·lis. Després de quatre temporades, l’empresa italiana ha rebut l’agraïment dels equips presents, incloent-hi representants de Toyota, Hyundai i M-Sport. Pilots destacats com Sébastien Ogier, Thierry Neuville, Dani Sordo i el mateix Fourmaux han estat al centre de l’acció, tot i que Kalle Rovanperä finalment no ha participat.
Un duel final entre futurs companys d’equip
Fourmaux ha estat l’únic pilot que ha utilitzat la tecnologia híbrida en la cursa, un fet que va generar algunes queixes entre els rivals, especialment dels equips Hyundai. No obstant això, el francès ha fet valer aquesta avantatge tècnica en un recorregut exigent i sense errors. A la final, s’ha enfrontat al seu futur company d’equip, Thierry Neuville, i l’ha superat, acabant la seva etapa a M-Sport amb una victòria.
Una última cursa de la tecnologia híbrida
La prova també ha servit com a comiat de la tecnologia híbrida en els Rally1, que no s’utilitzarà en la pròxima temporada del WRC. Tot i el seu potencial innovador, molts pilots han expressat poc entusiasme per aquesta tecnologia. Pirelli també ha dit adeu al mundial, destacant l’esforç del seu equip durant els últims quatre anys.