Dakar 2025: Seth Quintero i Dennis Zenz aconsegueixen la seva primera victòria en la primera etapa

Etapa molt complicada pels catalans amb diferències ja importants

La primera etapa del Dakar 2025, celebrada aquest dissabte 4 de gener a Bisha (Aràbia Saudita), ha comptat amb un recorregut de 413 km. La jornada ha estat marcada per tàctiques prudents dels favorits per evitar obrir la pista diumenge, durant la temuda etapa de les 48H Chrono. Malgrat això, alguns pilots han apostat per un ritme alt, destacant Lucas Moraes i Armand Monleón, que han liderat parcialment en la segona meitat del recorregut.

Una lluita ajustada entre Toyota i Mini

202 CHICHERIT Guerlain (fra), WINOCQ Alex (fra), Mini, X-Raid Mini JCW Team, Ultimate, damaged car at the end of Stage 1 of the Dakar 2025 on January 4, 2025 around Bisha, Saudi Arabia – Photo Florent Gooden / DPPI

La competició ha estat protagonitzada per una intensa disputa entre l’equip brasilo-català Moraes-Monleón i els francesos Chicherit-Winocq (Mini JCW), amb un ritme pràcticament idèntic durant més de 270 km. Inicialment, Chicherit i Winocq semblaven guanyadors amb 50 segons d’avantatge, però l’assistència de Seth Quintero i Dennis Zenz a Laia Sanz i Maurizio Gerini, accidentats al km 330, ha canviat el resultat.

Els comissaris han deduït 80 segons del temps de Quintero-Zenz, assegurant-los la seva primera victòria d’etapa al Dakar per només 45 segons sobre els francesos.

Estratègies claus

Molts favorits han optat per estratègies conservadores, inclosos Sébastien Loeb i Fabian Lurquin (Dacia), que han frenat intencionadament per evitar liderar diumenge. Els seus companys d’equip Nasser Al-Attiyah i Édouard Boulanger han tingut problemes amb una roda, però no han perdut cap de les opcions. La millor posició de Dacia ha estat per Cristina Gutiérrez i Pablo Moreno, cinquens després d’una conducció molt consistent.

Tant Carlos Sainz, com Nasser Al-Attiyah i Sébastien Loeb han estat sancionats per un excés de velocitat en zones limitades a 50. Tot i aquestes sancions les diferències no s’han vist greument alterades ja que les penalitzacions han anat d’entre els 10 segons per Sainz als 2 minuts pels dos pilots de Dacia.

Toyota i Ford avancen posicions

Carlos Sainz and Lucas Cruz on their Ford Raptor of the Ford M-Sport Team during the Stage 1 of the Dakar 2025 on January 4, 2025 around Bisha, Saudi Arabia // DPPI / Red Bull Content Pool // SI202501040179 // Usage for editorial use only //

Saood Variawa i François Cazalet (Toyota Hilux T1+) han firmat un impressionant tercer lloc, el millor resultat de la seva trajectòria en categoria reina. Carlos Sainz i Lucas Cruz (Ford) han finalitzat vuitens, contents amb la seva posició que els permetrà evitar traçar en les 48H Chrono.

Nani Roma i Àlex Haro han acabat en dissetena posició a 9:28″. Yacopini i Oliveras ho han fet a la 35a cedint ja molt de temps i acabant l’etapa amb 25:40″ en el seu compte particular.

Incidents i temps ajustats

Entre els incidents destacats, Guillaume de Mévius i Mathieu Baumel (Mini), que sortien en primera posició després del pròleg, han limitat les pèrdues a 10 minuts respecte als guanyadors. Malgrat els contratemps, l’escenari queda obert amb diverses estratègies en joc abans de les etapes maratonianes.

Nandu Jubany i Marc Solà han acabat aquesta primera etapa en la posició 58 a més de 43 minuts del líder. Mentre que Isidre Esteve i Txema Villalobos ho han fet a la 69a a més de 53 minuts.

Cavigliasso guanya entre els Challenger

Pau Navarro (ESP) for Team BBR races during stage 1 of Rally Dakar 2025 from BISHA to BISHA, Saudi Arabia on January 04, 2025. // Flavien Duhamel / Red Bull Content Pool // SI202501040078 // Usage for editorial use only //

En una intensa disputa entre Nicolás Cavigliasso – Valentina Pertegarini i Guerreiro – Sachs, aquests últims aconseguien el lideratge de l’etapa al quilòmetre 92, mantenint-se al capdavant durant la major part del recorregut, tot i la pressió constant de Cavigliasso. Finalment, però, aquest últim va aconseguir superar-lo, guanyant l’etapa amb un marge mínim de només quatre segons.

Malgrat la lleugera decepció de no assolir la seva primera victòria d’etapa en el seu debut, Guerreiro ha demostrat el seu gran potencial. La seva actuació justifica plenament l’aposta del Red Bull Off-Road Junior Team, que va incorporar el jove a la seva formació per a aquest 2025. El seu company d’equip, Pau Navarro ha estat el català millor classificat en aquesta primera etapa acabant en novena posició a més de nou minuts dels líders.

Eduard Pons i Jaume Betriu no han pogut repetir la bona actuació de l’etapa pròleg acabant en onzena posició a més de 28 minuts dels líders. Óscar Ral i Xavier Blanco han acabat a més d’1 hora en 22a posició, mentre que Xavi Foj ha acabat just darrere en 23a.

Entre el SSV Gerard Farrés ha acabat en novena posició a més de 44 minuts del primer classificat.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments