El qatarià perd la victòria per una sanció de 10 minuts, cedint el triomf al nord-americà per només un segon. Toyota manté el domini absolut de l’edició d’enguany.
El Dakar 2025 ha viscut un gir inesperat en l’etapa 5. Nasser Al-Attiyah, inicialment guanyador, ha estat penalitzat amb 10 minuts per no portar la roda de recanvi reglamentària. Aquesta sanció ha privat el qatarià de la seva primera victòria en aquesta edició i de la històrica primera victòria de Dacia al Dakar. Amb la penalització, ha perdut el triomf per només 1 segon, cedint la victòria a Seth Quintero (Toyota).
Amb aquest resultat, el nord-americà Seth Quintero aconsegueix el seu primer triomf d’etapa en aquesta edició. Toyota, per la seva banda, manté el seu domini absolut, havent guanyat totes les etapes disputades fins ara, inclòs el pròleg.
Al-Attiyah, que havia aconseguit retallar temps al líder Henk Lategan, ha vist com els 35 minuts de diferència es mantenen. El qatarià segueix quart a la classificació general, mentre Lategan es consolida al capdavant amb un avantatge sòlid sobre Yazeed Al-Rajhi – Timo Gottschalk (Toyota Hilux Overdrive). Mattias Ekström – Emil Bergkvist (Ford Raptor) van mantenir la tercera posició, però van recuperar uns quaranta segons amb els líders.
Els catalans continuen fent bona feina entre els T1
Lucas Moraes – Armand Monleón (Toyota GR DKR Hilux) mantenen la cinquena posició després d’acabar l’etapa en setena posició. Dani Oliveras ha estat avui el segon català en travessar la línia de meta en 16a posició, fet que els manté en la vuitena plaça de la general. Oriol Mena, copilot de Baciuska, ha estat el tercer català en aquesta cinquena etapa acabant en 30a posició entrant ja dins del top20 en 19a posició de la general.
Isidre Esteve i Txema Villalobos han tornat a fer una gran etapa acabant en 32a posició pujant fins a la 43a posició de la general abans de l’etapa de descans que ben segur agrairan. Nandu Jubany i Marc Solà han acabat han patit més que en altres etapes acabant en 50a posició però mantenint una gran 29a posició a la general.
Cavigliasso continua intractable entre els Challenger
Nicolás Cavigliasso i Valentina Pertegarini (Taurus T3 Max) mantenen el lideratge en la classe Challenger, amb un avantatge de 28m34s sobre Gonçalo Guerreiro – Cadu Sachs, que han recuperat el segon lloc gràcies als problemes mecànics de Corbin Leaverton – Taye Perry, que han quedat fora de la lluita pels primers llocs. Paul Spierings – Jan Pieter van der Stelt són tercers, a només dos minuts del portuguès, mentre que Abdulaziz Al-Kuwari – Nasser Al-Kuwari ocupen la quarta posició, a gairebé hora i mitja del líder.
Entre els catalans avui no ha estat un bon dia, ja que el representant més ben classificat, Pau Navarro ha acabat en 14a posició l’etapa d’avui i ha perdut una posició en la general, passant de 5è a 6è classificat.
Pitjors notícies ens arriben d’Eduard Pons i Jaume Betriu, la parella lleidatana han perdut 3 h reparant la direcció del seu Taurus T3, però continuen en cursa. Així doncs, els següents catalans classificats en aquesta categoria son Óscar Ral i Xavier Blanco que avui han acabat l’etapa en novena posició i ja són top10 a la general.
Tot i que continuen en cursa, Joan Piferrer i Joan Rubí encara no han arribat a meta, pitjors noícies per a Joan Font i Sergi Brugué que han abandonat abans de sortir a l’etapa per poder donar tot el seu material als líders; es reenganxaran després de l’etapa de descans. Xavi Foj ja es troba reenganxat dins de la modalitat Dakar Experience.
Tampoc ens arriben bones notícies de Gerard Farrès entre el SSV, el pilot manresà no ha arribat al final i en el WP6 cedia més de 3 hores.