Dimecres, 9 juliol 2025

Top 5 This Week

ENTRADES RELACIONADES

Evans – Martin s’emporten un ajustat Rally Suècia 2025 i es destaquen en el lideratge del campionat

Katsuta es va col·locar líder després del primer tram de l’última jornada però no va poder mantenir al gal·lès a ratlla

Solberg no va tenir rival al WRC2, mentre que el WRC3 i la Júnior van viure emoció fins l’ultim dia

El Rally Suècia 2024 va viure un desenllaç forá emocionant, amb Elfyn Evans i Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) alçant-se amb la victòria després d’una disputa ajustada fins a l’últim metre. La prova, decidida a la PowerStage, va veure com el pilot gal·lès aconseguia la seva dècima victòria al WRC, consolidant-se al capdavant del campionat amb una gran aventatge.

Evans no va tenir cap regal al llarg del ral·li. Després de liderar des de la primera etapa, va haver de lluitar contra el seu company d’equip, Takamoto Katsuta, qui va pressionar fins al final. Katsuta, amb una actuació molt sòlida, va quedar a només 3 segons del líder, repetint el segon lloc que ja havia aconseguit al Safari de l’any passat. Tot i el gran resultat pel pilot japonès cal anomenar que va tocar la victòria amb els dits quan es va ficar líder desrpés del primer tram de diumenge.

Hyundai lluita per mantenir-se en el ritme

Rally_Suècia_2025. Tänak - Jarveoja - Hyundai i20 Rally1 - Shakedown
Rally_Suècia_2025. Tänak – Jarveoja – Hyundai i20 Rally1. Foto: Nacho Mateo

Per la seva banda, Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) van completar el podi en tercera posició, a 11,9 segons dels guanyadors. Tot i arribar al darrer dia a només 6,3 segons de la primera posició, no van poder amenaçar seriosament el domini de Toyota. Neuville va destacar per la seva consistència, però els problemes de subviratge del seu cotxe el van frenar en moments clau.

Ott Tänak i Martin Järveoja, també amb Hyundai, van quedar en quarta posició després d’una prova complicada. Malgrat haver liderat en algun moment, problemes tècnics i errors de pilotatge els van impedir lluitar pel triomf. Tänak va mostrar flaixos de la seva velocitat habitual, però el seu any 2025 continua sense enlairar-se.

Rovanperä, lluny del seu millor nivell

Rally_Suècia_2025. Rovanperä - Halttunen. toyota Yaris Rally1. Vännäs
Rally Suècia 2025. Rovanperä – Halttunen. toyota Yaris Rally1. Vännäs. Foto: Nacho Mateo

El bicampió del món Kalle Rovanperä va tenir una actuació discreta, acabant en cinquena posició. El finlandès va confessar que no va trobar les sensacions adequades amb els nous pneumàtics Hankook, cosa que el va mantenir lluny del ritme dels líders. Tot i millorar el seu rendiment durant el segon dia, Rovanperä va quedar clarament per sota de les expectatives en una prova que sol dominar.

Sesks el millor Ford

Rally Suècia 2025. Sesks - Francis. Ford Puma Rally1. Bäck
Rally Suècia 2025. Sesks – Francis. Ford Puma Rally1. Bäck. Foto: Nacho Mateo.

Mārtiņš Sesks (Ford Puma Rally1) va acabar sisè, mostrant una evolució constant malgrat les dificultats amb els pneumàtics, i sent el primer Ford classificat. Sami Pajari (Toyota GR Yaris Rally1) va veure les seves opcions truncades per una punxada en el primer dia, tot i que va mostrar bones sensacions en moments puntuals, el pilot finlandès no va quallar una gran actuació en un terreny que s’adapta molt bé al seu estil.

Adrien Fourmaux (Hyundai i20 N Rally1) va tenir una prova prometedora fins que un error de principiant li va costar car. Obligat a aturar-se per cordar-se el casc durant l’etapa de dissabte, va perdre posicions i després va acabar encallant el seu cotxe en un banc de neu, estroncant les seves opcions.

WRC2: Solberg triomfa a casa

Rally Suècia 2025. Solberg - Edmondson. Toyota Yaris rally2. Umeä Sprint.
Rally Suècia 2025. Solberg – Edmonson. Toyota Yaris rally2. Umeä Sprint. Foto: Nacho Mateo

En la categoria WRC2Oliver Solberg va assegurar la seva primera victòria amb el nou Toyota GR Yaris Rally2, superant Roope Korhonen per 42,5 segons. Mikko Heikkilä va aconseguir un merescut tercer lloc amb el seu Fabia RS Rally2 a la categoria WRC2. El pilot finlandès va quedar a 25,8 segons del segon classificat. Heikkilä va mantenir una dura lluita amb el seu compatriota Lauri Joona i l’estonià Georg Linnamäe pel darrer lloc del podi, però una gran remuntada el dissabte, amb dos millors temps, i un altre escratx el diumenge, li van permetre distanciar-se i acabar amb gairebé 40 segons d’avantatge sobre Joona.

Gill guanya el WRC3

Rally_Suècia_2025 Gill WRC3. Ford Fiesta Rally3. Bäck.
Rally_Suècia_2025 Gill WRC3. Ford Fiesta Rally3. Bäck. Foto: Nacho Mateo.

Taylor Gill va sumar la seva primera victòria al WRC3 a Suècia després d’un final dramàtic. L’australià, pilot del Programa Rally Star de la FIA, va aprofitar l’abandonament de Leevi Lassila, líder fins a tres trams del final, per endur-se el triomf. Lassila havia dominat la prova amb el seu Renault Clio Rally3, acumulant una avantatge de més de 30 segons, però una fallada mecànica al tram 17 va truncar les seves opcions de victòria.

Gill, que havia pressionat Lassila durant tota la prova, va assumir el liderat i va controlar els darrers trams sense prendre riscos innecessaris. Va acabar guanyant amb 1 minut i 13,1 segons sobre l’italià Matteo Fontana, mentre Ali Türkkan va completar el podi amb un altre Ford Fiesta Rally3.

Johanson qui més suma entre la Júnior

A la Júnior Johansson va veure truncades les seves opcions de victòria a casa després de perdre gairebé tres minuts en un banc de neu durant el dissabte. Tot i aquest contratemps, el pilot suec, que disputa la seva primera temporada completa a la Júnior WRC com a premi per guanyar el títol de la Júnior ERC 2024, va mostrar un ritme impressionant. Amb 12 millors temps en 18 trams, Johansson va sumar punts crucials per al campionat, situant-se líder amb 29 punts, dos més que Taylor Gill, guanyador del ral·li, qui només va aconseguir dos millors temps.

D’altra banda, l’irlandès Eamonn Kelly va acabar tercer, a 59,9 segons de Johansson, després de mantenir un bon ritme durant el diumenge. Kelly va superar el turc Ali Türkkan per només 8,4 segons, assegurant-se el darrer lloc del podi en una prova marcada per la consistència i la lluita per recuperar posicions

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments