El recorregut, redissenyat en un 50%, inclou noves destinacions com Mezeer’ah (a la regió d’Al Dhafra) i una etapa marató a Al Qua’a, prop de la frontera amb Oman.
La 34a edició del Abu Dhabi Desert Challenge (ADDC), segona prova del World Rally-Raid Championship (W2RC), canviarà per primera vegada des de 2009, el seu inici que ja no serà a la capital sinó a Al Ain, ciutat Patrimoni de la Humanitat i bressol de la cultura nòmada.
Al Ain, amb els seus oasis de 8.000 anys d’història, acollirà els controls tècnics i el pròleg. Aquesta “ciutat jardí” situada a 150 km d’Abu Dhabi simbolitza la fusió entre passat i present, amb etapes que connecten dunes de 300 metres al Rub Al Khali i sebkhes (llacs salats).
La primera etapa conduirà els competidors fins a Mezeer’ah, vivac proper a l’oasi de Liwa. Les etapes 2-4 inclouràn zones emblemàtiques provades el 2023, mentre que les etapes 3 i 4 introduiran un vivac marató a Al Qua’a, una novetat per als cotxes FIA. El campament s’instal·larà al peu d’una duna en forma d’estrella.
El duel Al Rajhi vs. Al Attiyah: clau per al W2RC

Yazeed Al Rajhi (Overdrive Racing), líder del campionat amb 70 punts, busca un doblet inèdit després de guanyar el Dakar. El qatarià Nasser Al Attiyah (Dacia), quatre vegades guanyador de l’ADDC, intentarà reduir els 22 punts que el separen del saudita. En la llista destaquen també Henk Lategan (Toyota Gazoo Racing), debutant a Abu Dhabi, i el jove Eryk Goczal (Overdrive Racing), que pilotarà un Hilux amb només 20 anys.
Deu Hilux s’enfrontaran a les parelles de Ford, Mini i Dacia. Entre els rivals, Mattias Ekström (Ford M-Sport) i Guillaume de Mévius (Mini X-raid) buscan sorprendre. En categories com Challenger, el líder Nicolas Cavigliasso (BBR) afronta la competència saudita, mentre a SSV, el local Mansour Al Helei (Liwa Team UAE) és el rival a batre.
Vuit catalans amb opcions a tot

Armand Monleón és el primer català que trobem a la llista d’inscrits, el copilot del brasiler Lucas Moraes, sortirà amb el dorsal #203 a bord d’una Hilux oficial de Toyota. Dani Oliveras farà les mateixes funciones i en el mateix cotxe al costat de l’argentí Yacopini i dins de l’estructura Overdrive. El tercer català en aquesta llista és Oriol Mena que farà de copilot d’Eryk Goczal amb una altra Hilux de l’estructura Overdrive.
Pau Navarro és el primer pilot català que trobem inscrits. Dins de la categoria T3 i al volant d’un Taurus T3Max el pilot català anirà acompanyat d’un altre copilot de casa – i guanyador del Dakar Clàssic – Jan Rosa. L’altra parella de catalans que trobem en aquesta categoria – i amb el mateix vehicle – són els lleidatans Eduard Pons i Jaume Betriu.
L’últim català que trobem en aqueta llista per a la segona prova del W2RC és Pol Tibau, que serà el copilot del noruec Hedda Hosas amb un Can-Am Maverick de la categoria SSV (T4).