El Campionat de Catalunya de Resistència començarà finalment el dissabte 5 d’abril al circuit de Calafat, després que la prova inaugural a Alcarràs fos ajornada per problemes administratius i tècnics. Així, el traçat situat a l’Ametlla de Mar es convertirà en l’escenari de l’inici del certamen, que compta ja amb catorze equips inscrits.
Format de competició: cinc proves i estratègia en pista
El campionat estarà format per cinc proves, cadascuna amb una durada de quatre hores. Els equips, compostos per entre dos i quatre pilots, hauran de gestionar bé l’estratègia, ja que seran obligatòries tres aturades de cinc minuts. Aquestes pauses permetran el canvi de pilot i el proveïment de benzina, afegint un component tàctic clau a la competició.
Els vehicles admesos es dividiran en dues categories i 4 cilindrades. La ‘Sèrie’ està pensades per aquells equips que no disposen d’un pressupost molt elevat, i es limita la preparació del vehicle en elements de competició que encareixen molt el cost del vehicle.
Les categories ‘Open’ són per aquells equips de competició que volen esprémer el màxim el seu vehicle.
Categoría | Motor | C.C. Màxim |
Grup A Sèrie | Atmosfèric | 1.600 cc |
Grup B Sèrie | Atmosfèric | 2.000 cc |
Grup B Open | Atmosfèric | 2.000 cc |
Grup C Open | Atmosfèric i turbo | Benzina 3.100 ccDièsel 3.230 cc |
Una aposta per a l’accés a la competició de forma accessible
Organitzat per la Federació Catalana d’Automobilisme i Old School Endurance, el campionat pretén oferir una fórmula competitiva assequible i segura. Per fomentar la participació, s’han impulsat iniciatives com una beca, en col·laboració amb la RFEDA i la FCA, que permet obtenir la primera llicència d’automobilisme a meitat de preu. A més, el programa DONA-GAS donarà suport als equips femenins, reforçant la presència de dones en el món del motor.