Bona actuació catalana a les 4h de Barcelona 2024 al Circuit de Barcelona-Catalunya

Belén García va tenir un començament prometedor en el seu debut a les European Le Mans Series.

La pilot catalana de l’equip DKR Engineering va aconseguir així el seu quart cinquè lloc consecutiu a la categoria LMP3 i intentarà seguir aprenent a la propera cita al Circuit Paul Ricard (3-5 de maig).

La setmana de debut no va ser fàcilper a la jove catalana, després de passar temps modelant un nou seient per perfeccionar la seva configuració al cockpit, l’equip DKR Engineering també va haver d’obtenir l’autorització per instal·lar un segon arnès que s’adaptés a les diferències físiques entre els seus tres pilots.

Tot i això, els reptes es van complicar divendres, amb un programa escurçat per a Belén a causa d’una punxada, la primera de la seva carrera! Unes hores més tard, el Duqueine M30 – D08 nº 4 es va incendiar durant la sessió d’entrenaments reservada als pilots de bronze (pilots amb llicència Internacional B i que no tinguin cap èxit rellevant en competició).

L’equip dirigit per Kendy Janclaes va demostrar la capacitat de reacció, fent front als danys i canviant el motor durant una llarga nit de treball. L’equip va tornar a la pista dissabte al matí per a la darrera sessió d’entrenaments abans que Wyatt Brichacek abordés la classificació aconseguint un magnífic quart lloc a la graella de la categoria LMP3 a només 0,7s de la pole.

«Vam tenir un començament difícil per diverses raons, principalment perquè el cotxe es va incendiar a causa d’una junta defectuosa del dipòsit de combustible. Semblava que res anava com volíem, però encara quedava tot per lluitar, i tots vam trobar un punt en comú en el nostre enfocament mental: no s’acaba fins que s’acaba! Treballem en equip per millorar i preparar-nos per a la classificació i la carrera. Em vaig sentir orgullosa de com ens vam recuperar com a equip després de tants contratemps, i ho vam donar tot després de l’extraordinària carrera classificatòria de Wyatt per maximitzar el nostre rendiment”.

Belén Garcia
ELMS_4h_Barcelona_2024 DKR Belén García
Nacho Mateo

Diumenge a les 11.30 h, Alexander Mattschull va ser l’encarregat d’iniciar la cursa. L’alemany va fer un doble stint d’una hora i quaranta-cinc minuts, i va acabar amb una gran batalla entre els cinc primers abans de cedir el lloc a Belén García. Tot i perdre uns segons per culpa de la roda del darrere dreta, va sortir a pista en sisena posició. Calçada amb els pneumàtics utilitzats per Wyatt Brichacek a la sessió classificatòria, la pilot del RACC es va adaptar ràpidament al ritme i va ser una de les competidores més ràpides de la seva categoria.

Tot i el trànsit i un duel inicial amb el #15 RLR M Sport, ràpidament es va col·locar entre els quatre primers abans de lluitar pel tercer esglaó del podi amb el #88 Inter Europol Competition i el #11 Eurointernational.

García va gestionar els pneumàtics Michelin quan les temperatures eren més altes mostrant-se molt consistent al llarg del seu stint de 40 voltes afiançant la quarta posició.

«Com que vaig donar molt poques voltes des del principi de la setmana, sis a partir de divendres, necessitava adaptar-me i conèixer el cotxe al meu stint, així que el ritme al principi no estava a l’alçada de les meves expectatives, sincerament», va resumir Belén, sempre exigent amb si mateixa. «Després vaig millorar i vaig agafar un bon ritme. Un dels principals reptes és com és de difícil bregar amb el trànsit. Amb els LMP2 rodant entre set i vuit segons més ràpid que el nostre LMP3, és molta feina a pista! Em va portar un temps esbrinar com gestionar-ho, però al final tot va sortir bé.

Belén García

Amb pneumàtics nous, Wyatt Brichacek va marcar la volta ràpida de carrera a la categoria. Una bandera groga va impedir la seva remuntada a falta de 15 minuts per al final.

Gran podi per Albert Costa entre el LMP2 ProAM

El pilot català Albert Costa va sumar un grapat de punts en la primera prova de la temporada gràcies a la tercera posició que va aconseguir a la categoria ProAm juntament amb els seus companys d’equip, l’escocés Colin Noble i l’americà John Falb.

A la subcategoria LMP2 ProAm s’ha de tenir almenys un pilot Bronze que es pot combinar amb altres dos pilots de categoria Plata, Or o Platí. En aquest cas, el pilot català era el de màxim rang, platí.

A la classificació de dissabte l’americà Falb va aconseguir una bona tecera posició de la seva categoria, que acabva convertint-se en la dissetena entre tots els vehicles LMP2. Per a la cursa de diumenge l’equip Nielsen Racing va acabar en dotzena posició entre tots els LMP2 i en tercera entre els ProAm.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments