La fallida de P1 Fuels deixa el WRC sense proveïdor de combustible renovable. La FIA busca alternatives per garantir el subministrament durant la temporada.
El passat 10 de febrer, P1 Fuels, l’empresa alemanya especialitzada en la descarbonització del combustible i subministradora oficial del Campionat Mundial de Ral·lis (WRC), va ser declarada en fallida a causa de problemes financers. Aquesta situació ha provocat que la companyia no pugui continuar proporcionant el biocarburant 100% renovable als equips participants a partir del Ral·li de Kenya.
Intervenció de la FIA per assegurar el subministrament de combustible
Davant aquesta situació, la Federació Internacional d’Automobilisme (FIA) ha hagut d’intervenir per garantir que els equips disposin del combustible necessari per competir. En el cas del Safari de Kènia, la FIA va assumir el pagament dels drets de duana pendents per alliberar el combustible retingut al port de Mombasa, assegurant així el desenvolupament de la tercera prova de la temporada.
Possible substitució de P1 Fuels per Aramco
Davant la impossibilitat de P1 Fuels de continuar subministrant el biocarburant, la FIA està treballant per trobar un nou proveïdor per a la resta de la temporada. Segons informacions recents, l’empresa estatal saudita Aramco podria ser la candidata a substituir P1 Fuels com a proveïdor oficial de combustible del WRC a partir de l’Islas Canarias.
La fallida de P1 Fuels també ha afectat altres competicions, com el campionat alemany DTM, que ha hagut de canviar de proveïdor de combustible.