Domini absolut del pilot finlandès, que s’imposa en tots els trams amb el seu Toyota Celica
Jari-Matti Latvala i la seva copilot Janni Hussi han aconseguit una victòria incontestable al Rally Costa Brava, prova inaugural del Campionat d’Europa de Ral·lis Històrics (EHRC) 2025. A bord del Toyota Celica, la parella finlandesa ha dominat completament l’esdeveniment, marcant el millor temps en els 11 trams cronometrats – després de la cancel·lació d’Osor per esllavissades – i travessant la meta amb un avantatge de 3 minuts i 52 segons sobre els seus rivals més propers.
La prova organitzada per Rally Classics va viure una meteorologia molt adversa, amb molta pluja dijous a la nit i divendres, que va afegir un factor estratègic addicional. Dissabte, tot i que les pluges van disminuir també va aparèixer la probabilitat de nevades – com en el segon pas per Collsaplana – que van posar a prova les eleccions de pneumàtics dels equips participants.
Des del primer tram, Latvala i Hussi van deixar clar que el seu ritme era inabastable per a la resta de participants. A més d’endur-se el triomf absolut, també van aconseguir la victòria en la Categoria 4 de la FIA.
Romain Dumas, segon amb un cotxe vint anys més antic

El segon lloc va ser per a l’excampió de Le Mans, Romain Dumas, i el seu copilot Mathieu Tyran, que van pilotar un Porsche 911 Carrera RS fins a una meritòria segona posició general. El fet que el seu vehicle sigui gairebé vint anys més antic que el Toyota de Latvala fa que el seu resultat sigui encara més destacable. Malgrat no poder igualar el ritme del finlandès, van aconseguir el triomf en la Categoria 2.
Pascal Perroud i Loïc Dumont, amb un BMW M3, van acabar tercers a 54 segons de Dumas i Tyran, assegurant la segona posició en la Categoria 4. El britànic Seb Perez, campió de la categoria d’històrics al Regne Unit, va acabar quart amb un Lancia Stratos HF. Després d’un inici prometedor que el va portar a ser segon en el primer tram, un problema de transmissió el va obligar a remuntar posicions.
La resta de categories
- Categoria 1: Els italians Antonio Parisi i Giuseppe D’Angelo van guanyar amb el seu Porsche 911S, superant en 9 minuts i 18 segons Carlo Fiorito i Nicolo Ventoso.
- Categoria 2: Dumas i Tyran van superar per 57 segons el Lancia de Perez i Bowen Dale.
- Categoria 3: Els gallecs Jesus Manuel Ferreiro Pérez i Javier Anido Vázquez van guanyar amb un Ford Escort RS1800, amb un marge de 3 minuts i 23 segons sobre Gregory i Caron McCormack.
- Categoria 4: Victòria per a Latvala i Hussi, seguits de Perroud i Dumont.
Altres trofeus i novetats
El Trofeu FIA EHRC 1600cc va ser per a James Potter i Lana Sutlovic, que es van refer d’una petita sortida de pista en el primer tram. En la nova Categoria P2, Kris Rosenberger i Nicola Januschke Bleicher van guanyar amb un Subaru Impreza 555, superant Rui Madeira Pinto i Nuno Rodrigues da Silva.
Debut històric per als Pre-2000

El Rally Costa Brava ha estat la primera prova de l’EHRC que ha permès la participació de cotxes Pre-2000, seguint la nova normativa de la FIA. Malgrat que aquests vehicles encara no poden puntuar al campionat, l’esdeveniment va comptar amb la presència destacada de models com el Subaru Impreza 555 de Rosenberger, el Renault Clio Maxi Kit Car de Patrick Canavese i el Mitsubishi Carisma GT de Fernando Dameto.
CERVH Velocitat: emoció fins al final
El 73è Rally Costa Brava ha estat l’escenari de la primera prova puntuable per als Campionats d’Espanya i Catalunya de Ral·lis per a Vehicles Històrics en les modalitats de Velocitat, Regularitat Sport i Regularitat.
En la modalitat de Velocitat del Campionat d’Espanya, la victòria s’ha decidit per menys de 10 segons entre els dos Ford Escort RS1800. Finalment, Ezequiel Pérez Companc i José M. Volta s’han imposat a Ferreiro i Anido, ambdós equips dominants en la categoria Pre-81.

En Pre-92, Aikon i Luka Larrosa han aconseguit el triomf amb el seu BMW M3, mentre que en Pre-2000, Antonio Afonso i Jonay Miranda han guanyat amb un Mitsubishi Lancer Evo V. En la categoria Classics, Daniel Alonso i Jandrín López s’han endut la victòria amb un Ford Escort RS1600.
En les categories especials, Ramon Vidal i Imma Clarà han estat els millors en el Trofeu per a vehicles de menys de 1.600 cc amb un Peugeot 205 Rallye, mentre que Christian Sagli i Andreas Hvambsahl han guanyat el Trofeo Open amb un Volvo 242. El Trofeu #MotorDona ha estat per a Corinne Lefebvre i Louise Leroux, que han pilotat un Ford Sierra RS Cosworth.
Campionat de Catalunya de Velocitat

Aikon i Luka Larrosa han dominat també el Campionat de Catalunya en Velocitat, aconseguint la victòria en la categoria Pre-93 amb el seu BMW M3. Els han seguit en el podi Àlex Dude i Dani Muntadas (BMW M3) i David Nogareda i Xavi Lozano (Porsche 911 Carrera RS 3.0), aquests últims guanyadors de la categoria Pre-85.
CERVH Regularitat Sport: repeticions en el podi
La modalitat de Regularitat Sport ha vist repetir els dos primers classificats de l’any passat. Francisco Martínez i José Manuel Villamayor han guanyat amb el seu Ford Sierra Cosworth 4×4, seguits dels germans Jaime i Enrique Carbonell amb un vehicle idèntic. Jordi Fanlo i Dani Robledillo han completat el podi amb un Porsche 911 SC 3.0.
En la categoria Open, el triomf ha estat per a Eric Pifarré i Vincent Vasseur, també amb un Porsche 911 SC 3.0.
Christophe i Hélène Bru han guanyat la modalitat de Regularitat amb el seu Porsche 911 SC 3.0, superant per només 3 punts Jean-Pierre Verneuil i Philippe Mareschal (Peugeot 205 GTI 2.9). El podi l’ha completat Marco Pascali i Carles Sasplugas amb un Seat Ibiza 1.5 GLX.
En la categoria Open, Christian i Elena Bonnet s’han imposat amb el seu Fiat 124 Spider, mentre que el Trofeu #MotorDona ha estat per a Antonella Monza i Susanna Nicolini (Porsche 911 T).
El Trofeu Escuderies ha estat per a l’Escuderia Mediterrània, representada per Kini Muntada/Sergi Brugué (Ford Escort RS2000), Manel Arroyo/Guifré Pujol (Porsche 911 Carrera RSR 3.0) i Josep M. Aguilera/Sílvia Simó (Ford Escort RS2000).
Campionat de Catalunya de Regularitat Sport
Jordi Fanlo i Dani Robledillo han aconseguit la victòria en Regularitat Sport en l’apartat català, seguits de Ramon Dalmau i Antoni Moragas (Ford Escort RS2000) i Albert i Jan Rosa (Peugeot 205 GTI 1.9).
L’equip Seat Históricos ha protagonitzat un doblet en la Regularitat del Campionat de Catalunya. Marco Pascali i Carles Sasplugas han guanyat amb el seu Seat Ibiza 1.5 GLX, mentre que Mia Bardolet i Carles Jiménez han acabat segons amb un Seat 1400 B de 1957, el cotxe més antic de la prova. El tercer lloc ha estat per a Mia Vidal i Miquel Corona (Autobianchi A112 Abarth).
Resultat final:
- Jari-Matti Latvala / Janni Hussi – Toyota Celica ST185 (Categoria 4)
- Romain Dumas / Mathieu Tyran – Porsche 911 Carrera RS 3.0 (Categoria 2)
- Pascal Perroud / Loïc Dumont – BMW M3 (Categoria 4)
- Seb Perez / Bowen Dale – Lancia Stratos HF (Categoria 2)
- Domenico Guagliardo / Giovanni Battista Campeis – Porsche 911 Carrera RS 3.0 (Categoria 2)
- Pieter-Jan Maeyaert / Yves Dewulf – BMW M3 (Categoria 4)
- Donagh Kelly / Rory Kennedy – BMW M3 (Categoria 4)
- Richard Genesca / Florent Sompayrac – Subaru Legacy 2.0 Turbo 4WD (Categoria 4)
- “Lucky” / Fabrizia Pons – Lancia Delta HF Integrale 16v (Categoria 4)
- Jesus Manuel Ferreiro Pérez / Javier Anido Vázquez – Ford Escort RS1800 (Categoria 3)