La cita organitzada per l’Escuderia Costa Daurada va viure un bon duel per la victòria entre Albert Orriols – Manel Muñoz i Xavier Domènech – Susanna Cercadillo.
La XV edició del Ral·li Ciutat de Valls va tenir dos grans pols d’atracció. Per una part la lluita per la victòria entre Albert Orriols i Xavi Domènech, on el primer va guanyar la partida amb quatre escratx, però on el segon va intentar remuntar durant tota la prova sumant cin millors temps. L’altre pol d’atracció va ser el VolantRACC que aquest any torna a estar a un gran nivell gràcies a uns inscrits que tenen molt a dir i que ben segur ens faran gaudir fort durant tot l’any.
Valls va despertar el dissabte al matí amb un cel amenaçador que poques hores després es convertia en pluja. Així doncs, els primers compassos de la cursa van ser sobre un terreny mullat que complicava una mica més els 100 km contra el rellotge que es repartien en tres trams, Les Pobles – Querol, La Llacuna i Can Ferrer.
I sobre aquest terreny més lliscant Orriols i Muñoz forjaven la seva victòria. La parella osonenca s’emportaven l’escratx en els tres primers trams deixant als seus principals perseguidors a gairebé vint segons. Un cop la pluja va amainar i l’asfalt va anar eixugant-se, Xavier Domènech i Susanna Cercadillo van començar a encadenar millors registres però retallant molt poc les diferències amb els primers classificats.

Si el primer bucle va ser per a Orriols i Muñoz, el segon i part del tercer i últim va ser per a Domènech – Cercadillo. La parrella va ser capaç d’encadenar cinc escratx seguits.
Tot i els escratx encadenats un rere l’altre, Domènech no va poder doblegar a Orriols sobre l’asfalt tarragoní. L’últim tram, la darrera passada per Can Ferrer, va servir perquè Orriols signes un altre escratx i acabés sentenciant definitivament la prova. En tercera posició van acabar Marc Comas i Carla Salvat que van fer un ral·li de menys a més. La parella al volant de l’Skoda Fabia R5 vermell van disputar-se l’últim esglaó del podi amb Joel Íñiguez – Joan Codinachs, que en un primer moment van plantar cara, però amb el pas dels quilòmetres van anar cedint terreny.
Els petits també corren

Una de les sensacions de la prova va sense cap mena de dubte el petit però atòmic Citroën AX de Sergio Garcia i Ariadna Martínez. El petit cotxe francès marcava registres a espatlles dels vehicles Rally2. Inclús a mesura que va anar avançant la prova es va començar a barrejar amb els seus temps acabant en tres ocasions en quarta posició escratx i, fins i tot, en l’última passada va ser capaç de marcar un tercer millor temps escratx. La parella de l’AX acabava finalment en cinquena posició.
Una altra de les sensacions d’aquest ral·li van ser Albert Manchó – Daniel Molero a bord d’un Peugeot 106. La parella del petit cotxe francès van lluitar de tu a tu amb els equips del VolantRACC acabant finalment tancant el top10 i demostrant una gran agressivitat al volant.
El VolantRACC treu xispes

Aquest any sí, la 47a edició del VolantRACC arribava a la primera cursa a Valls amb una llista d’inscrits de luxe el que va portar poder viure un ritme extraordinari en els trams de l’Alt Camp. El triomf queia en mans del subcampió de 2024, el canari Kilian Santana i el català Isaac Pujol. L’equip va saber mantenir-se en la lluita pel lideratge durant tota la jornada i es beneficiaven d’una penalització a última hora del que havia estat el vencedor, Pere Rovira, per acabar pujant al graó més alt del podi.
Tot i aquest desenllaç, la prova va viure moltes alternances en les posicions capdavanteres. I és que el nivell dels pilots inscrits aquest any és molt elevat. Éric Banús i Adrià Sans, agafaven les regnes de la prova en el primer bucle, però Santana replicava amb dos escratx consecutius a La Llacuna i Can Ferrer, situant-se a només dues dècimes del lideratge.
La complicada situació meteorològica, amb pluges intermitents, deixava fora alguns candidats al triomf. Entre els principals abandonaments de la prova hi havia Xavi Ros – Marc Gutiérrez, per avaria després d’una sortida de pista, i Marc Pedrosa – Judith Hernández, per accident en el primer pas per Can Ferrer.
Pere Rovira i Marc Que es van col·locar líders en el setè tram, a falta de dos pel final després de l’abandonament de Banús – Sans pel trencament de la boixa (buje) de la roda posterior dreta. En la vuitena cronometrada Rovira ampliava les diferències, però la prova es decidia per una penalització en l’últim tram, on el pilot de Mollerussa tocava una xicana artificial que hi havia en mig del tram i li suposava una sanció de deu segons i perdre la victòria per 4,1 respecte al pilot canari.
Per darrere Gerard Comellas – Xavi Tort van fer un ral·li molt regular acabant per davant de Biel Gavilán, el vencedor de la Promoció el 2024.
Duel a la promoció
Mario Fernández i Joel Sáez s’emportaven el triomf a la promoció per davant de Ian Vallbé i Miquel Gallego. Tot i que els primers semblaven tenir la cursa controlada amb un aventatge de gairebé un minut en després dels primers tres trams, les coses es complicaven després del setè. Fernández perdia el lideratge per tan sols 5 dècimes, però el recuperava en el vuitè tram per 6, i sentenciava en l’últim tram amb un marge de més de 50 segons. Per la seva part Vallbé es van endur la Challenge Saxo 8V.
La pròxima cursa del català de ral·lis serà sobre terra els dies 17 i 18 de maig per la segona edició del Vila d’Artés, l’asfalt tornarà el 24 i 25 del mateix mes per l’Empordà. Però abans el Campionat d’Espanya per a Vehicles Històrics farà parada a Reus i Salou pel Rally Catalunya costa Daurada Legend.
Pos. | Concursant | Temps Total |
---|---|---|
1 | Albert Orriols Armengou / Manel Muñoz Castilla | 1h04’05.7 |
2 | Xavier Domenech Cases / Susanna E. Cercadillo | 1h04’37.8 |
3 | Marc Comas Gracia / Carla Salvat Trias | 1h06’17.6 |
4 | Jose Manuel Iñiguez / Joan Codinachs Galindo | 1h08’16.3 |
5 | Sergio Garcia Egea / Ariadna Martinez Moreno | 1h08’30.2 |
6 | Kilian Santana Hernández / Isaac Pujol Gallego | 1h10’02.6 |
7 | Pere Enric Rovira / Marc Que Canals | 1h10’06.7 |
8 | Josep Anton Domenech / Manuel Marchal Navarrete | 1h11’42.5 |
9 | Gerard Comellas Sala / Xavier Tort Pinella | 1h11’57.9 |
10 | Albert Manchó Martín / Daniel Molero Lendinez | 1h12’09.4 |