La marca coreana va quedar fora de la lluita pel podi i reconeix errors de base en el seu enfocament del primer ral·li 100% d’asfalt de la temporada
Ott Tänak no va buscar excuses després del Ral·li Illes Canàries, on Toyota va monopolitzar les quatre primeres posicions. El pilot estonià va ser clar als micròfons del mitjà Autosport:
“No estàvem ben preparats. Aquest era un ral·li purament de rendiment i es va notar molt. Toyota estava forta i molt ben preparada, i aquí és on va néixer la gran diferència.”
Tänak va acabar sisè, a més de tres minuts de Kalle Rovanperä, i va lamentar que el ritme de Hyundai quedés lluny de la competència:
“Hem après molt, però no està clar què hem de canviar per arribar al nivell de Toyota. I el problema no sembla tenir una solució senzilla.”
Errors de plantejament i problemes amb la configuració
Després d’un bon resultat a Sierra Morena, Hyundai arribava amb confiança als trams canaris, però el comportament de l’i20 N Rally1 va quedar compromès des del principi. Segons la pròpia marca, el problema va ser una combinació de mala elecció de diferencials, impossibles de canviar un cop segellats, i una interpretació errònia del funcionament dels pneumàtics Hankook de compost dur.
Això va deixar els seus tres pilots fora de la lluita real per la victòria. Davant la situació, el cap de setmana es va convertir en una prova en condicions reals per recopilar dades útils de cara al futur.
Fourmaux, el millor Hyundai i el més optimista
Adrien Fourmaux, amb una configuració diferent de la dels seus companys, va ser el millor Hyundai del ral·li, acabant cinquè a 2:31.0 de Rovanperä.
“Estic frustrat perquè no vam poder lluitar, però hem trobat coses interessants per millorar el cotxe en el futur”
Fourmaux
Lamentant no haver pogut competir a les posicions capdavanteres, Fourmaux va destacar que, almenys, “vam guanyar la lluita interna, la ‘Hyundai Cup’”, en referència a l’única batalla que van poder disputar.
Tot i la decepció, el pilot francès confia en la reacció de l’equip:
“Hyundai no és una marca que no reaccioni. El que ha passat ens farà més forts. A més, el calendari no inclou gaires ral·lis amb asfalt tan net i sec, així que ens n’haurem de sortir.”
Fourmaux
Un ‘joker’ pendent i incertesa sobre els canvis
Hyundai disposa encara d’un ‘joker d’homologació’, un recurs que pot utilitzar per fer canvis significatius al seu cotxe si considera que els problemes detectats són estructurals. Tanmateix, Tänak no ho té clar:
“No sabem exactament què s’ha de canviar, i això fa que la situació sigui més complicada.”
Tänak