Tot i assegurar la pole position de diumenge, la jornada de dissabte al Gran Premi de Miami va ser agredolça per a Max Verstappen. El pilot neerlandès va veure com la seva cursa a l’esprint s’esfondrava després d’una errada de Red Bull durant el canvi de pneumàtics, que va acabar amb una sanció i l’eliminació de qualsevol opció de punts.
La maniobra en qüestió va ser una sortida insegura després de canviar els intermedis per slicks, que el va situar directament en la trajectòria del Mercedes d’Andrea Kimi Antonelli. El temps perdut i la col·lisió posterior van fer-lo caure en la classificació, i la penalització de 10 segons va sentenciar del tot la seva cursa.
“És cert que no hauria de passar. Tots ho sabem”, va dir Verstappen a la premsa neerlandesa. “Vaig entrar al box després de la cursa i ells mateixos ja sabien què havia passat. Però és clar que jo tampoc estic content.”
Red Bull, sense marge per a l’error
Helmut Marko, assessor de Red Bull, va admetre que l’errada a Miami va ser diferent a la de Bahrain, on hi va haver una fallada d’equipament. En aquest cas, va parlar d’un “error de judici”: “Cal prémer un botó i tens moltes referències per saber quan pots alliberar el cotxe. Això va fallar.”
Amb tot, Marko va reconèixer que hi ha una tendència preocupant: “Altres equips també milloren. Ara mateix, les coses simplement no ens surten bé.”
Verstappen va recordar que, amb un RB21 que no domina com abans, l’execució a la perfecció és imprescindible: “Necessitem assegurar-nos que no torni a passar. No podem permetre errors així.”
Jonathan Wheatley, cap de turc?
Després de l’adeu de Jonathan Wheatley —fins fa poc director esportiu de Red Bull i ara cap d’equip a Sauber—, molts al paddock han apuntat a la seva marxa com una de les causes de la davallada en l’eficiència de l’equip de parades.
Verstappen, però, es mostra prudent: “És cert que algunes persones tenen rols diferents ara, però és massa fàcil culpar-ho només a això.” El pilot defensa que no s’han de cercar excuses: “Simplement no hauria de passar, això és molt clar.”
L’equip que durant anys va marcar el ritme als pitlanes de la Fórmula 1 afronta ara un repte inesperat: recuperar la precisió que els havia convertit en referència.