Amb un itinerari molt similar al d’edicions anteriors, però amb una climatologia molt variable, el Ford Escort tracció posterior de l’equip gallec es va imposar amb autoritat als seus rivals.
El 9è Rally Catalunya Costa Daurada Legend, puntuable per als campionats d’Espanya i Catalunya de Ral·lis Històrics, va tenir lloc aquest cap de setmana per les carreteres del Baix Camp i del Priorat. L’equip gallec format per Javier Bouza Díaz i Iván Bouza Lage (Ford Escort RS 1800, categoria Pre81) es van endur una victòria merescuda després de controlar la prova des del tram nocturn de divendres fins al final a Reus dissabte.
La prova, amb 75 equips participants, va iniciar-se divendres amb dues passades al llarg tram La Mussara–Castillejos de 22,5 km idèntic al disputat al mundial fa uns anys enrere. A la primera passada diürna es va produir un empat al capdavant entre Bouza-Bouza i el tàndem Alejandro Dude – Daniel Muntadas (BMW M3, Pre92), campions catalans de l’especialitat. Però en la passada nocturna, els Bouza van marcar territori amb un temps 40,4 segons millor que el següent equip, aconseguint un lideratge amb 59,3 segons d’avantatge.
Intercanvi de cops dissabte amb els Bouza líders

La segona etapa del ral·li es va disputar dissabte amb dues passades a tres trams emblemàtics: La Teixeta, El Lloar–La Figuera i Falset–Porrera. El millor temps en el primer tram – el primer pas per La Teixeta – el va marcar Pérez Companc – José María Volta, que estaven presents en aquesta segona etapa gràcies al Súper Ral·li després d’una sortida divendres, Dude-Muntadas van fer el segon millor registre i van emportar-se l’escratx en el tram següent.
Els Bouza van recuperar a l’últim tram del matí, i amb un marge d’uns 55 segons respecte als catalans, van encarar les segones passades amb prudència. En aquest segon bucle, van destacar Joan Riberas – Jaume Garcia (Porsche 911 SC), que es van imposar a dues especials. Tot i els intents de pressionar-los, els germans Bouza van mantenir un còmode avantatge al capdavent i es van assegurar la victòria final.

Dude – Muntadas van acabar en segona posició segellant una molt bona actuació sobre l’asfalt tarragoní, mentre que Riberas – García van tancar el podi final mantenint a ratlla a Alfonso Martel i Jonay Miranda i el seu Mitsubishi Lancer Evo V. Tancant el top5 van acabar Jordi Ventura i Gerard Alsina que en aquesta prova feien debutar el seu nou BMW M3 E30.
Triomfs catalans en Regularitat

Les categories de Regularitat i Regularitat Sport també van aportar molta emoció, amb canvis constants al capdavant. En Regularitat Sport, victòries per a Aitor Llanos – Mario Solana (Peugeot 205) i per als catalans Ramon Dalmau – Antoni Moragas (Ford Escort RS 2000, FCA).
En Regularitat, el triomf de la classificació estatal va ser per Christian i Marie Lantres (Peugeot 205), mentre que en la catalana van dominar Joan Cunill – Daniel Robledillo amb un Opel Kadett.
Clasificación final 9è Rally Catalunya – Costa Daurada Legend
1 (6) Javier Bouza-Iván Bouza (Ford Escort RS 1800, Pre81), 1h.19’31”700
2 (5) Alejandro Dude-Daniel Muntadas (BMW M3, Pre92), +35”800
3 (1) Joan Riberas-Jaume García (Porsche 911 SC, Pre81), a 2’18”600
4 (2) Antonio Afonso-Jonay Miranda (Mitsubishi Lancer Evo V, Pre2000), +2’30”100
5 (8) Jordi Ventura-Gerard Alsina (BMW M3, Pre 92), +4’04”000
6 (4) Antonio Sainz-Pere Requena (Subaru Impreza GC8, Pre2000), +4’14”800
7 (12) Gil Castañé-Gil Castañé (BMW M3, Pre92), +4’37”800
8 (11) Joaquim Muntada-Sergi Brugué (Ford Escort RS 1800, Pre81), +7’10”900
9 (7) Ramón Martínez-Adrián Fernández (Subaru Legacy 2.0 Turbo 4WD, Pre92), +7’16”300
10 (14) Josep Maria Aguilera-Silvia Simó (Ford Escort RS 2000, Pre81), +13’49”900