El finlandès s’imposa en una segona prova de l’Europeu complicada pel desgast de pneumàtics. Ostberg i Marczyk completen el podi després d’una lluita ajustada
L’ERC 2025 ha viscut una segona cita exigent amb motiu del Rally d’Hongria, on les condicions del terreny han convertit la prova en una autèntica loteria per als pneumàtics. La presència de pedres en els trams ha provocat nombroses punxades, afectant equips calçats amb tots quatre fabricants presents al campionat: Michelin, Pirelli, Hankook i MRF.
En aquest context, Roope Korhonen, al volant d’un Toyota Yaris Rally2 i copilotat per Anssi Viinikka, va aconseguir una victòria destacada en el seu debut a l’Europeu. El finlandès va saber combinar velocitat i resistència en una jornada final de 82,26 km repartits en tres especials repetides dues vegades.
Korhonen aprofita els errors i la mala sort dels rivals
Korhonen començava l’etapa de diumenge amb 10,6 segons de desavantatge respecte al líder, Andrea Mabellini (Skoda). Després de dues especials, el marge es reduïa a només 5,1 segons, però una penalització de 10 segons per un toc amb una xicana feia que tornés a perdre terreny.
A la secció de la tarda, tots dos pilots patien una punxada a l’onzè tram, però el perjudicat era Mabellini, que a més veia com se li trencava una suspensió i es veia obligat a abandonar. Korhonen aprofitava la situació per prendre el lideratge i conservar-lo fins al final, signant la seva primera victòria a l’ERC.
Ostberg i Marczyk, duel intens pel podi

Amb la retirada de Mabellini, el duel per la segona i tercera posició quedava entre Mads Ostberg, Mikolaj Marczyk i Simone Tempestini, que iniciaven l’etapa separats per només 12 segons. Tempestini patia una punxada i queia fins a la cinquena posició. Ostberg aprofitava una penalització per tallar una xicana a Marczyk per obrir una petita escletxa.
Tot i que el polonès retallava distàncies, Ostberg tornava a apujar el ritme abans de la Power Stage i aconseguia una diferència de 4,8 segons. A l’últim tram, Marczyk només li podia recuperar 3,5 segons, de manera que Ostberg s’enduia la segona posició per només 1,3 segons. Tots dos tornaven al podi després de més d’un any.
Canvi de líder al campionat
Amb aquest resultat, Mikolaj Marczyk passa a liderar el campionat amb 45 punts, seguit de Mads Ostberg amb 38 punts. La pròxima cita del calendari serà el Rally de Suècia, que se celebrarà del 29 al 31 de maig, sobre un terreny molt diferent i més ràpid.
Calberg domina, Pérez punxa

Calle Carlberg va ser el gran dominador de la prova entre els més joves. El pilot suec, al volant d’un Opel Corsa Rally4 equipat amb pneumàtics Hankook i copilotat pel noruec Jørgen Eriksen, va prendre el lideratge a l’inici de la jornada de dissabte i ja no el va deixar escapar.
Amb nou victòries d’especial i un ritme constant, Carlberg va aconseguir una victòria clara malgrat les condicions difícils del ral·li hongarès, que va posar a prova la resistència mecànica dels vehicles i la gestió dels pneumàtics. Sense problemes tècnics i amb els Hankook intactes, el suec ha pujat al capdamunt tant del campionat Júnior com del ERC4.
Darrere de Carlberg, Victor Hansen (Peugeot 208 Rally4) es va endur una meritòria segona posició. El suec va saber conservar el cotxe en un ral·li que va qualificar com “el més dur que he fet fins ara”. Sense fer tests previs ni shakedown, va apostar per una estratègia conservadora que va resultar efectiva.
El podi el va tancar el campió italià Júnior Matteo Doretto, també amb Peugeot, que celebrava així el seu primer podi internacional. Jaspar Vaher, que estrenava internacionalment el Lancia Ypsilon Rally4 HF, ocupava la segona posició al final de la primera jornada, però una successió de punxades el van fer caure fins al quart lloc.
Per la seva banda, Aoife Raftery (Peugeot) apuntava a convertir-se en la primera dona en pujar al podi del Junior ERC, però una avaria al radiador la va relegar a la setena posició final.
Sergi Pérez, guanyador de la primera cita a Còrdova, va acabar novè després de patir múltiples punxades que el van fer perdre temps. Tot i això el pilot català va sumar alguns punts que el mantenen en tercera posició entre els júniors.