Cyril Abiteboul admet que Hyundai encara no ha començat a treballar en el cotxe de la nova era tècnica del WRC i qüestiona el futur del campionat
La implicació de Hyundai Motorsport al Campionat del Món de Ral·lis (WRC) a partir de 2026 continua sense estar garantida. Malgrat que l’equip segueix actiu i competint aquest 2025 amb tres cotxes oficials —pilotats per Thierry Neuville, Ott Tänak i Adrien Fourmaux—, cap dels tres pilots té contracte més enllà d’aquesta temporada. Aquesta situació alimenta les especulacions sobre una possible retirada de la marca coreana al final d’enguany.
Tot i això, el director de l’equip, Cyril Abiteboul, ha explicat que és “més optimista” pel que fa a una possible participació el 2026, tot i que ha reconegut que el futur a partir del 2027 és molt més incert.
El 2026, encara probable; el 2027, sense garanties
En declaracions abans del Rally de Portugal, Abiteboul va recordar que “cada any hi ha debats interns sobre el futur”, però que actualment Hyundai manté una estructura sòlida i competint amb tres cotxes oficials. “Vull creure que l’any que ve estarem en la mateixa situació”, va dir sobre el 2026.
Però sobre el 2027, amb la introducció de nous reglaments tècnics que han de marcar la propera dècada del WRC, la seva posició va ser més reservada: “No puc compartir el mateix optimisme”.
Dubtes sobre els nous reglaments WRC27
Els nous reglaments WRC27, anunciats el desembre passat, preveuen cotxes més assequibles —amb un límit de cost de 345.000 €— i una arquitectura basada en l’actual categoria Rally2, amb xassís tubulars i carrosseries més flexibles. La idea és atraure més marques i reduir costos, però Hyundai encara no ha iniciat cap desenvolupament de vehicle sota aquesta normativa.
Abiteboul critica que el reglament no permet a les marques mostrar tecnologia rellevant ni construir una proposta de valor clara. També lamenta que “no hi ha una visió a llarg termini” i que el calendari de transició xoca amb el procés de venda del promotor actual del campionat, cosa que afegeix més incertesa.
La promoció del campionat, un altre front obert
El futur de la promoció del WRC és un altre punt d’inflexió per a Hyundai. L’actual promotor està immers en un procés de venda, i segons Abiteboul, “la manca de lideratge estable” complica qualsevol compromís a llarg termini. Aquesta falta de claredat podria provocar que marques com Hyundai ajornin la seva entrada al nou reglament fins al 2028.
“Cada dia que passa sense començar el desenvolupament fa més difícil arribar a temps al 2027”, admet Abiteboul. Amb tot, no descarta completament continuar: “Podríem tornar el 2028, o potser fins i tot a finals del 2027. Qui sap”.