La lluita per la victòria només va viure un moment de dubte amb la petita sortida d’Ogier a la Power Stage
Molta emoció entre els Rally2 i dins del campionat de WRC2 que es van decidir en l’últim tram
Sébastien Ogier i Toyota han repetit la fórmula guanyadora en el Ral·li de Sardenya, sisena cita del Mundial de Ral·lis 2025. El vuit vegades campió del món va liderar amb solvència durant tot el cap de setmana i només un petit ensurt a la Power Stage —una sortida que va acabar suposant un lleu impacte contra un arbre— va posar en risc un triomf que mai no va estar realment en dubte. Amb aquesta nova victòria, Ogier ja en suma tres aquest any, i la marca japonesa manté una ratxa impecable de sis victòries en sis curses.
El francès, que competeix per quart any consequtiu amb un programa parcial, ja ha aconseguit el seu tercer triomf en els quatre ral·lis en que ha participat aquetsa temporada. A més, aquesta victòria li porta establir un nou rècord en territori sard, cinc triomfs – 2013, 2014 i 2015 amb Volkswagen, 2021 i 2025 amb Toyota – un més que Seabastien Loeb. I alhora, la 64a victòria de la seva carrera al WRC.
Tänak salva els mobles per a Hyundai; Rovanperä, eficient

Ott Tänak va ser l’únic capaç de plantar cara a Ogier, especialment durant el dissabte, però una punxada va frenar les seves opcions de lluitar pel primer lloc. El pilot estonià va prioritzar sumar punts per al campionat, sabent que Ogier no competeix tot el calendari. Kalle Rovanperä, que no se sent còmode a la Sardenya ni amb els nous pneumàtics Hankook, va completar el podi. Tot i no brillar, va aprofitar els errors dels rivals per puntuar, especialment amb el triomf a la Power Stage i el Super Diumenge.
Ford naufraga i Toyota amplia distàncies
El paper de Ford va ser un dels aspectes més negatius del cap de setmana. Els tres Puma Rally1 van quedar fora de combat a la mateixa especial, un fet gairebé inèdit al WRC. Ni Grégoire Munster, ni Josh McErlean, ni Martins Sesks —aquest últim amb un fort cop que va destruir el cotxe— van acabar la prova. Pel que fa a la resta de pilots de Toyota, Elfyn Evans va patir obrint pista però va acabar quart, mentre que Takamoto Katsuta va completar el top 5 malgrat un bolcada. Hyundai, tot i millorar el rendiment, continua lluny del ritme dels Yaris, i tant Neuville com Fourmaux van sumar un nou abandonament a la llista.
Solberg remuntada de campió entre els Rally2

La categoria Rally2 va viure un ral·li molt exigent a Sardenya. Igual que passaria a la categoria reina amb l’escabetxada del segon tram, Oliver Solberg va veure com un cop contra un mur el deixava gairebé sense opcions, perdent poc menys d’un minut i caient a la 21a posició a més d’un minut del líder de la categoria en aquell moment, Gryazin.
Però el suec no va abaixar els braços i va començar la seva remuntada. Al final de la primera jornada ja es trobava cinquè a 46 segons del líder, mentre que al final de la segona ja es trobava a només 19 segons de Gryzin. En la penúltima cronometrada, quan Solberg es trobava a poc més de 10 segons de Gryazin, aquest patia una punxada i cedia més de 2 minuts, fent caure en mans del suec el triomf. En total el pilot de Toyota va marcar nou escratx de 16 possibles, fent una de les demostracions de força més grans que se li recorden.
Dins del WRC2, l’italià Roberto Drapà es va emportar la màxima puntuació per davant del polonès Kajetan Kajetanowicz i del txec Martin Prokop. La remuntada del pilot local va ser també molt emocionant, ja que en començar l’última etapa es trobava en cinquena posició. Però una sortida de Lindholm i una punxada de Joona i Kajto en el catorzè i quinzè tram respectivament, van donar el triomf a Drapà.
Jan Solans, menys a més

Els nostres representants aquest cap de setmana van quallar bones actuacions. Jan Solans va fer una prova de menys a més, sense cometre errades el pilot de Matadepera va anant augmentant el ritme amb el pas dels quilòmetres i va aprofitar les errades i problemes dels seus rivals per acabar la prova sisè entre els Rally2 i quart dins del WRC2 que li aporta un bon botí de punts per al campionat.
Marc Martí, copilot de Miguel Granados, es va emportar el triomf a la categoria WRC2 Masters, on només participaven dos equips. La parella mexicanocatalana van acabar a 25 minuts de Solberg entre els Rally2.