Divendres, juny 13, 2025

Top 5 This Week

ENTRADES RELACIONADES

Podríem veure Hypercars al Circuit de Barcelona-Catalunya?

L’Asian Le Mans Series (ALMS) serà el tercer gran campionat internacional (WEC, IMSA i ara les ALMS) que incorporarà els espectaculars Hypercars a la seva graella. A partir de les temporades 2026-2027, equips privats podran inscriure vehicles d’aquesta categoria, un moviment estratègic que podria obrir la porta a la seva presència a la versió europea del mateix campionat, les European Le Mans Series, que ens visiten cada any al Circuit de Barcelona – Catalunya.

L’anunci es va fer oficial aquest 13 de juny durant la roda de premsa anual de l’ACO (Automobile Club de l’Ouest), entitat promotora de Le Mans i de les sèries asiàtiques. Segons Pierre Fillon, president de l’ACO, l’objectiu és revitalitzar un certamen encara molt centrat a l’Orient Mitjà i recuperar l’atractiu del mercat asiàtic:

“Volem tornar a l’Àsia real i atreure pilots amateurs de la regió que desitgen competir amb marques reconegudes. És el moment d’oferir-los l’oportunitat de córrer amb Hypercars.”

El format: Pro-Am i pilots bronze

Els Hypercars s’integraran a la categoria Pro-Am, fet que implicarà la presència obligada d’un pilot Bronze a l’equip. No obstant això, l’ACO i el WEC treballen encara per definir els criteris exactes.
Frédéric Lequien, director del WEC, ha detallat que l’entrada no serà automàtica per a tothom:

“Tot i que volem obrir les portes als constructors, caldrà una mínima experiència. Aquestes són màquines molt potents i no tothom estarà habilitat per pilotar-les.”

A diferència del reglament del Mundial de Resistència (WEC), no caldrà que els constructors inscriguin dues unitats en el campionat mundial per accedir a l’ALMS, fet que afavoreix la participació d’equips més petits o iniciatives de clients.

Una oportunitat per al Circuit de Barcelona-Catalunya?

Tot i que l’anunci s’ha fet en el marc de l’Asian Le Mans Series, aquesta nova obertura a Hypercars privats podria tenir conseqüències més àmplies. Les European Le Mans Series (ELMS), la versió europea del mateix format i organitzades també per l’ACO, podrien adoptar una fórmula similar si la iniciativa a l’Àsia funciona. Això obriria la porta a veure Hypercars gestionats per equips privats competint a Europa en curses de resistència fora del calendari del WEC.

Tenint en compte que el Circuit de Barcelona-Catalunya acull anualment una prova de les ELMS, no és gens descartable que els espectadors catalans puguin veure en un futur pròxim prototips com els Ferrari 499P, Toyota GR010 o Porsche 963 competint a Montmeló sota estructures privades. Un pas natural si la competició-client amb Hypercars es consolida com a línia estratègica de l’ACO.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments