El cap de Hyundai Motorsport, Andrea Adamo, ha llançat un advertiment als organitzadors del PURE ETCR perquè reavaluïn els pressupostos de funcionament després de l’esperada recessió econòmica post-COVID-19.
En el llançament de la sèrie a París al febrer, el cap de Eurosport Events, François Ribeiro, va predir que els pressupostos s’ajustarien als de l’era TC1 del Campionat Mundial de Turismes.
Adamo és conscient que la història es repeteix una vegada que es reprenen les carreres i creu que han de prendre mesures ara per a evitar les amenaces d’una despesa excessiva.
«Enguany, pot ser que no sigui possible tenir les carreres com les hem planejat, però serà important tenir alguns esdeveniments en els quals els cotxes corrin junts», va dir Adamo a TouringCarTimes.
«L’any que ve serà la primera temporada amb carreres i hem de ser intel·ligents. Hem de ser realistes i sabem que l’economia es veurà seriosament afectada l’any vinent.
«Si ens apropem al futur com ho hem fet fins ara, matarem la sèrie perquè ningú tindrà els diners en el 2021 i suposo que en el 2022 per a córrer la sèrie de la forma en què volem fer-ho actualment.
«Així que, a partir d’ara, necessitem planejar les coses perquè siguin més barates. Necessitem trobar una forma més barata de fer-ho. Això podria significar reduir el calendari, canviar una mica les regulacions perquè sigui més rendible.
«Si continuem amb la despesa actual, no podrem permetre’ns el futur.»
Encara que la pausa forçada en la temporada de carreres ha detingut l’acció en la pista, Adamo va afegir que el desenvolupament del nou Hyundai N Veloster segueix endavant, amb l’èmfasi posat en aconseguir que el tren motriu de Williams Advanced Engineering funcioni a la perfecció.
«Segur que el bloqueig està afectant el desenvolupament [del ETCR], ja que està afectant a tot l’esport del motor en aquest moment», va explicar Adamo.
«La bona notícia és que estàvem fent una bona feina amb el meu equip ETCR, però hi ha hagut algunes coses que s’han posposat ara, com les discussions tècniques, quan estarà llest el sistema Williams i aquest tipus de coses.
«Li he dit al meu equip que la prioritat número u és fer que els cotxes amb el sistema Williams funcionin. No m’importa res més.»