L’Escuderia Vall del Tenes va organitzar una nova edició que confirma la prova com a referent indiscutible del Campionat de Catalunya de Muntanya
Sant Feliu de Codines va tornar a ser l’epicentre de la velocitat en muntanya el passat 14 de juny, en una 52a edició de la seva pujada que ha confirmat, un any més, la vitalitat i l’atractiu d’aquesta prova. Organitzada pper l’Escuderia Vall del Tenes, la cita era, com és habitual, puntuable per als Campionats de Catalunya de Muntanya en totes les seves categories, atraient la flor i nata dels pilots catalans.
Amb un total de 57 vehicles inscrits, la carretera BP-1432, amb els seus 4,40 quilòmetres de traçat serpentejant i un desnivell de 170 metres, es va convertir en l’escenari perfecte per a la disputa d’unes mànegues d’entrenaments i dues de cursa que van mantenir l’emoció fins al darrer instant.
El nom propi d’aquesta edició ha estat, sens dubte, el de Jordi Vilardell. Al volant del seu imponent Demon Car R32 EVO, Vilardell va deixar clar des de les primeres mànegues d’entrenaments que venia a guanyar, marcant un ritme inassolible per als seus rivals i adjudicant-se ambdues amb una clara diferència. A la primera mànega de cursa, va tornar a ser el més ràpid, signant el millor registre absolut de tota la pujada. A la segona, amb la victòria ja encarrilada, va poder administrar l’avantatge obtingut, cedint el millor temps parcial a Joan Salvans (Porsche 667 GT3 CUP), que va demostrar la seva velocitat en turismes.
Així doncs, el triomf final absolut de la prova va ser per a Jordi Vilardell, qui també es va imposar amb autoritat en la categoria CM+ i Monoplaces, deixant a Josep M. Costa (JMC RC1) en segona posició.
En CM Promoció, Ramon Plaus (Speed Car GTR) va celebrar la victòria, amb Miguel Caniego (BRC Bango 05) trepitjant-li els talons. Els Turismes van oferir un espectacle vibrant, amb Joan Salvans (Porsche 667 GT3 CUP) dominant la categoria, seguit de prop per Jordi Gaig (Porsche 992 GT3 CUP) i Gerard de la Casa (Ford Fiesta) completant el podi, en una demostració de potència i precisió.
L’apartat de Regularitat va tenir els seus propis herois després de les quatre pujades. En Regularitat Sport, Jordi Pitarch, amb el seu clàssic Volkswagen Golf GTI MK2, va creuar la meta en primera posició, superant Jordi Auret (BMW 325i E30) i Miquel Comellas (Seat 1430). Pel que fa a la Regularitat pura, Delfí Santmartí (Opel Kadett GSI 16v) es va alçar amb la victòria, acompanyat al podi per Ramon Martí (BMW 320i) i Josep M. Martí (Seat 131).
Finalment, les diferents Challenges van posar la cirereta al pastís de la jornada. Oriol Boluda (Peugeot 106 S16) va ser el més ràpid a la Challenge Lluís Costa, mentre que Albert Càmara (Citroen Saxo VTS) va fer doblet en guanyar la Saxo 8v i també la Junior. David Espasa (BMW M3) va ser l’amo de la Challenge M de Muntanya.