El pilot estonià d’Hyundai s’imposa en un ral·li de Grècia extremadament exigent, trenca la ratxa de Toyota i es posiciona fort en el campionat
Ott Tänak, al volant del seu Hyundai i20 N Rally1, va aconseguir una victòria contundent al Ral·li Acròpolis de Grècia 2025. Aquest triomf no només marca la primera victòria de Tänak i de Hyundai al WRC des de l’octubre de l’any passat, sinó que també posa fi a la impressionant ratxa de sis victòries consecutives de Toyota a l’inici de la temporada 2025. La seva actuació, en condicions extremadament dures, ha impulsat significativament les seves esperances de títol mundial.
El ral·li va ser una prova de resistència, amb temperatures que van arribar als 70°C dins de l’habitacle i cronometrades molt trencades que van causar múltiples punxades als nous pneumàtics Hankook de diversos equips. Tänak va ser un dels pocs pilots que va aconseguir completar les 17 especials sense danys significatius als pneumàtics o problemes mecànics greus.
El duel amb Ogier

Després de compartir el liderat inicialment amb Sébastien Ogier, el campió del món de 2019 va prendre el control a partir de la sisena especial. Malgrat lluitar amb problemes d’equilibri al seu i20 N, Tänak va mantenir el liderat, acabant el divendres amb un avantatge de tres segons sobre el seu company Adrien Fourmaux. El dissabte va ser un dia gairebé perfecte per a l’estonià, qui va guanyar cinc de les sis especials, ampliant el seu avantatge a 43.6 segons sobre Ogier.
L’octuple campió del món va liderar la prova inicialment i va signar sis escratx al llarg del cap de setmana. Ogier també va aconseguir els 10 punts màxims del Super Sunday, impedint que Tänak sumés el màxim de punts en aquest apartat. Malgrat els seus esforços, Ogier no va poder fer front al ritme de Tänak. No obstant això, aquest segon lloc representa el seu cinquè podi en cinc ral·lis disputats aquesta temporada.
Doble podi de Hyundai

Adrien Fourmaux (Hyundai), per la seva banda, va completar el doble podi per a la marca coreana, acabant tercer. Fourmaux va demostrar rapidesa, guanyant tres especials el divendres, però les seves esperances de victòria es van veure afectades el dissabte al matí quan va danyar la suspensió del seu cotxe en xocar amb un talús a la desena especial, perdent més d’un minut i caient al tercer lloc. Aquest és el seu segon podi de l’any, després del seu primer a Monte-Carlo.
Elfyn Evans (Toyota), líder del campionat, va afrontar les pitjors condicions obrint la pista el divendres. Va aconseguir evitar punxades o problemes mecànics, acabant en una meritòria quarta posició i sumant 17 punts vitals. La seva actuació li permet mantenir el liderat del campionat, encara que ara amb un avantatge reduït a nou punts sobre Ogier, i Tänak només a 12 punts.
Per al campió del món vigent, Thierry Neuville (Hyundai), el ral·li va ser una successió d’infortunis. Després de liderar breument la prova a la tercera especial, va patir dues punxades consecutives el divendres que li van costar aproximadament tres minuts. Una tercera punxada el dissabte, un amortidor trencat i un problema de motor el diumenge van marcar el seu cap de setmana, tot i així va aconseguir acabar en la cinquena posició.
Problemes amb el nou combustible
El ral·li va estar marcat per problemes de combustible que van obligar diversos pilots a retirar-se. Grégoire Munster (Ford Puma Rally1), Sami Pajari (Toyota GR Yaris Rally1) i Martins Sesks (Ford Puma Rally1) van haver d’abandonar a causa de problemes relacionats amb el combustible. La FIA ha confirmat que aquests problemes estan vinculats a la interacció del nou combustible, subministrat per TotalEnergies, amb els dipòsits dels vehicles Rally1, i ja ha iniciat una investigació per resoldre la situació.
Altres pilots també van tenir un cap de setmana complicat. Kalle Rovanperä (Toyota) va lluitar per trobar velocitat i es va retirar el dissabte després de sortir de la pista i patir una fallada a l’eix de transmissió, havent ja patit dues punxades. Takamoto Katsuta (Toyota) també va patir dues punxades i un error el dissabte a la tarda el va deixar fora de combat.
Solberg, indiscutible entre els Rally2

En la categoria WRC2, Oliver Solberg va aconseguir una victòria “perfecta”, sent un dels pocs pilots que va completar la dura prova grega sense patir cap problema de pneumàtics. Aquesta actuació sumada als diversos problemes que van experimentar els pilots de Rally1 el van permetre acabar sisè en la classificació general del ral·li.
Per la seva banda, Yohan Rossel, que era el líder del campionat abans del ral·li, va acabar tercer en la categoria WRC2. Va afrontar un primer dia complicat, ja que va patir una trencadissa de la suspensió. Malgrat aquests contratemps, Rossel va realitzar una bona remuntada, acabant finalment a només 15 segons de Gus Greensmith, qui va assegurar la segona posició en la categoria.
Qui va patir també de valent i el va deixar amb molt poques opcions per llutiar pel títol de la categoria va ser Jan Solans. El petit dels Solans va patir tres punxades, problemes amb la transmissió i el turbo.
Aquest resultat li ha permès superar Yohan Rossel i liderar el campionat WRC2 per només tres punts. L’actuació de Greensmith a també el va situar en el tercer lloc de la classificació del Campionat WRC2, amb un total de 57 punts.
Classificació general
- 1. Tänak
- 2. Ogier +32.8
- 3. Fourmaux +3:09.8
- 4. Evans +3:31.1
- 5. Neuville +8:59.5
- 6. Solberg +10:34.7
- 7. Greensmith +11:28.5
- 8. Rossel +11:43.7
- 9. Kajetanowicz +12:56.7
- 10. Cachón +14:19.9