L’Huracán #63 del Grasser Racing Team, amb Bortolotti, Pepper i Engstler, s’endú la primera victòria de la marca italiana a les Ardenes, superant el Porsche #96 en una cursa tàctica
Les 24 Hores de Spa d’aquest any van escriure un capítol inèdit: la primera victòria absoluta de Lamborghini. El GRT Grasser Racing Team, amb el Lamborghini Huracán GT3 EVO2 número 63 i els pilots Mirko Bortolotti, Jordan Pepper i Luca Engstler, es va imposar en aquesta clàssica de resistència a les Ardenes. La victòria va ser el resultat d’una intensa batalla estratègica contra el Porsche 911 GT3 R número 96 del Rutronik Racing, que va creuar la meta a només 8,703 segons.
Aquest triomf significa un punt d’inflexió per a Lamborghini després de diverses edicions amb mala fortuna. A més, la marca italiana es converteix en el sisè fabricant diferent a guanyar en sis anys consecutius. L’esdeveniment va atraure 128.000 espectadors durant cinc dies. La cursa va tenir un inici trepidant, amb el McLaren #59, el Lamborghini #163 i el Mercedes-AMG #17 al capdavant. Tanmateix, el Mercedes-AMG #17 va ser eliminat després d’una col·lisió.
Lamborghini es fa un lloc

A mesura que s’aproximava el diumenge al matí, el Lamborghini #63 va començar a prendre el control. Encara que el BMW #998 de ROWE Racing va liderar breument a la meitat de la cursa després d’un Full Course Yellow, el Porsche #96 de Rutronik Racing es va consolidar com el principal rival. El Porsche fins i tot va agafar el liderat a tres hores del final, gràcies a una estratègia de pitstop ben sincronitzada amb un nova bandera groga a tota la pista.
Una punxada al pneumàtic del Porsche #96 a Blanchimont va permetre a Bortolotti recuperar la primera posició. Tot i que una calada del motor de Bortolotti durant la seva última aturada va reduir el seu avantatge a menys d’un segon, el Lamborghini #63 va aconseguir distanciar-se de nou i assegurar la victòria. Una maniobra decisiva de Bortolotti sobre Sven Müller a la xicana de la parada de l’autobús, a menys de dues hores del final, va ser determinant.
El podi el va completar el Ferrari 296 GT3 número 51 de l’AF Corse, amb Pier Guidi, Abril i Rovera, que va remuntar des de problemes inicials de frens. El BMW #98 de ROWE Racing, amb Raffaele Marciello, va perdre el podi per una penalització de 30 segons per excedir els límits de pista.
Aquesta edició de les 24 Hores de Spa va ser especialment exigent, amb una elevada taxa d’abandonaments entre els equips professionals. Destaca la retirada del Porsche #22, el Mercedes-AMG #9, el Lamborghini #163 i el BMW #998, entre d’altres.
Molina, remuntada sense premi

Inscrit per AF Corse, compartint equip amb Luis i Matías Pérez Companc i Stéphane Lémeret, Miguel Molina va competir a les 24 Hores de Spa amb el Ferrari 296 GT3 número 71. Tot i que que els entrenaments van ser positius i van aconseguir el millor temps en la seva categoria durant els lliures, un problema tècnic inesperat en la sessió de classificació els va relegar al fons de la graella, en 72a posició.
Tot i que van plantejar una cursa “pas a pas” el Ferrari #71 va patir de valent: una col·lisió a La Source que va requerir 12 minuts de reparació, un incident posterior que va enviar el cotxe a la grava, i tres punxades al llarg de la prova, inclosa una en l’última hora. Amb tots aquests contratemps, el Ferrari 296 GT3 va creuar la meta en la quarta posició dins de la categoria Pro-Am, havent recuperat un total de 34 llocs en la classificació general.