TURISMES: Lynk & Co es retira del WTCR 2022

Lynk & Co ha anunciat oficialment la seva decisió de posar fi a la seva participació en el WTCR per aquesta temporada. Aquesta és una amenaça que ja fa unes quantes proves ve rondant pel WTCR. Abans de l’inici de la 7a trobada de la temporada a França a l’Anneau du Rhin, Lynk & Co acaba d’anunciar que posa fi a la seva aposta per la competició.

Com a Itàlia i Alemanya, l’equip creu que no pot participar en cap cursa sense patir el risc de punxada. A Vallelunga, Yvan Müller havia perdut el control del seu vehicle a 220 km/h a causa dels seus pneumàtics. Amb aquesta decisió, per tant, faltaran cinc cotxes de la graella. A Itàlia, els pilots inscrits per Lynk & Co es van veure obligats a entrar al pit lane després de les dues voltes de formació de cada cursa.

«És la decisió més difícil que hem pres mai perquè tots els membres de Cyan Racing estan aquí per guanyar i s’han sacrificat molt per arribar on som avui. Però no podem córrer amb seguretat en les circumstàncies actuals i la seguretat és la nostra prioritat número u. Ens agradaria agrair a la FIA el seu suport en aquestes difícils circumstàncies»

director de l’equip de Cyan Racing, Fredrik Wahlén

Tot va començar al Nürburgring. A Alemanya, els organitzadors de la Copa del Món no van tenir més remei que cancel·lar les dues curses previstes pel programa després de múltiples punxades i delaminació de les gomes. Els pneumàtics Goodyear Eagle F1 SuperSport no van poder suportar la pressió i molts pilots van haver de sortir de la pista. Però l’equip més afectat va continuar sent Lynk & Co amb el cotxe més pesat de la graella.

Per tant, la situació es va tornar a reproduir a Itàlia durant l’última ronda del WTCR. Davant el risc de punxades i la manca de garanties que ofereixen els organitzadors del Mundial, l’equip havia decidit no participar en les dues curses.

«Enguany tenim un pneumàtic que no pot suportar el BoP i compensar el pes de tots els cotxes a totes les pistes. I el nostre cotxe és el més pesat de tots. Com a resultat, els nostres motoristes estan subjectes a fallades de pneumàtics a altes velocitats i accidents. Simplement és impossible que Cyan Racing continuï la temporada amb seguretat»

Fredrik Wahlén

Aquesta retirada de la competició de Lynk & Co també té com a conseqüència acabar oficialment amb les possibilitats del vigent campió del món de defensar la seva corona.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments