El Ral·li d’Estònia, previst del 17 al 20 de juliol, tindrà un nou atractiu: el retorn d’Oliver Solberg a la categoria reina del Mundial de Ral·lis. El pilot escandinau, actual líder del WRC2, competirà amb una Toyota Yaris Rally1 de l’equip oficial, acompanyat del copilot britànic Elliott Edmondson.
Aquest moviment suposa la reaparició del fill de Petter Solberg en el màxim nivell del WRC, després del seu pas per Hyundai l’any 2022. Solberg ha estat aquest 2025 competint amb un Yaris Rally2 de l’estructura privada Printsport, però molt alineada amb Toyota Gazoo Racing, amb qui ha anat apropant posicions durant l’any.
El pla inicial era que Solberg debutés aquest curs amb Toyota a Finlàndia, però la presència confirmada d’Ogier en aquell ral·li va obligar a buscar una altra data. Estònia, una cita que coneix bé (ja l’ha disputat quatre vegades), era una opció òptima per al retorn, ja que combina un perfil de trams ràpids amb escassa dificultat logística.
La seva darrera participació amb un Rally1, també a Estònia, no va ser fàcil: una punxada, problemes de direcció assistida i diverses sortides de pista el van relegar llavors a la 13a posició. Aquesta vegada, però, Solberg arriba amb més experiència i dues jornades de test prèvies amb el cotxe campió del món.
Solberg, a punt de fer 24 anys, intentarà demostrar la seva vàlua sense una pressió explícita pels resultats, però inevitablement comparat amb pilots com Katsuta o Pajari. El seu retorn a la primera línia no és casualitat: és el resultat d’una estratègia clara i de la confiança renovada de Toyota.