Pañella i Roger revaliden el seu triomf en una prova marcada per la meteorologia, amb Soler-Manresa i Traserra-Zanini al podi, i Santana-Pujol dominant el Volant RACC
El passat 7 de juliol de 2025, en el marc del Festival Motor Sport Alp 2500 celebrat a la localitat d’Alp, es va disputar de la desena edició del Rallysprint de la Cerdanya. La prova, organitzada per Cerdanya Racing Club, va ser puntuable per al Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d’Asfalt, així com per la Regularitat Sport, la Regularitat i el Volant Racc-Trofeu WeRace. Amb 40 equips autoritzats a prendre la sortida, la climatologia va ser la gran protagonista.
La prova va seguir un format que ja s’havia consolidat en edicions anteriors, amb un itinerari compost per dos trams diferents, cadascun a triple passada, sumant un total de 32,63 quilòmetres cronometrats sobre un total de 96,84 km. Els trams eren Alp-Das, un ascens de 4,922 km per les carreteres GI-400 i GI-404, i Masella-Alp, un descens de 5,956 km a la GI-400. La meteorologia va jugar un paper decisiu, amb un matí ennuvolat i plujós que va complicar l’elecció de pneumàtics per a molts equips. No obstant això, a la tarda, una treva meteorològica va permetre als participants afrontar els trams de baixada amb millors condicions.
Una penalització que ho canvia tot

Des del primer moment, la parella formada per Sergi Pañella i Albert Roger, al volant del seu Skoda Fabia Rally2 evo, va imposar un ritme inassolible per a la resta. Van aconseguir el millor temps en els tres trams ascendents amb final a Das. Tanmateix, una penalització de 30 segons va reintroduir l’emoció al capdavant de la classificació, cedint provisionalment el lideratge a Josep Maria Soler i Paula Manresa, amb el seu Skoda Fabia R5. La tensió es mantenia, amb els francesos Guillaume Jeanne i Stéphanie Maury (Renault Clio III RS) consolidant una sòlida tercera posició provisional.
Amb l’arribada dels trams de baixada cap a Alp, la tònica de Pañella i Roger es va reafirmar. Van realitzar tres escratx més, completant així un impressionant ple de sis millors registres en els sis trams disputats. Aquesta actuació contundent els va permetre recuperar la primera posició i certificar el seu segon triomf consecutiu a Alp, reafirmant la seva posició al capdavant de la general del campionat.
El podi de Velocitat va quedar definit amb ells com a vencedors, amb un temps de 20’43”4. La segona posició va ser per a Josep Maria Soler i Paula Manresa (Skoda Fabia R5), que van assegurar la segona plaça sense complicacions, a 24.5 segons dels líders. La tercera posició va ser un dels punts àlgids de la prova, amb Josep Traserra i la seva neta Mariona Zanini (Porsche 997 GT3 Cup 3.6) realitzant una gran segona part de cursa. Van avançar en l’últim tram els francesos Jeanne-Maury, que finalment van acabar quarts. Xavier Bramon i Daniel Romagós (Hyundai i20 R5) van completar el top cinc.
Un VolantRACC molt igualat

El Volant RACC – Trofeu We Race va oferir una batalla particularment competida. Inicialment, Pere Rovira i Marc Que (Peugeot 208) lideraven la prova. No obstant això, una sortida de carretera a la darrera especial va obrir la porta a Kilian Santana i Isaac Pujol (Opel Corsa 1.2 Puretech), que amb un registre excel·lent van consolidar el seu tercer triomf de l’any, augmentant el seu avantatge en la general del certamen. Marc Pedrosa i Judith Hernández (Peugeot 208) van finalitzar en segona posició, trencant una mala ratxa, mentre que Gerard Comellas i Xevi Tort van completar el podi.
En les altres categories, també es van viure moments de gran interès. En Regularitat Sport, Sergi Reula i Alicia Masdeu (Renault Clio) van ser els millors, amb 249,6 punts. Pel que fa a Regularitat, Esteban Munné i Olga Feliu (Volkswagen Golf GTI MK1) van aconseguir la victòria amb 16.8 punts, per davant d’Ivan Matavacas i Miquel Molist (Porsche 924) i Martina Festini i Burkhart Kaumanns (MG MGB GT V8).
La pròxima cursa del campionat de Catalunya de Ral·lisprints serà a finals de setembre amb la disputa del Ral·lisprint d’Escornalbou, en terres tarragonines.