Cadillac conquereix São Paulo amb la seva primera victòria històrica al WEC. Un domini inqüestionable a Interlagos, amb doblet en qualificació i cursa, marca un punt d’inflexió per a la marca.
El Campionat del Món de Resistència (WEC) va viure un cap de setmana memorable a São Paulo, on Cadillac va assolir la seva primera victòria absoluta en la categoria Hypercar. Aquesta fita representa un moment significatiu per al fabricant nord-americà, que va exhibir un rendiment dominant des de les sessions de qualificació fins a la bandera de quadres de les 6 Hores de São Paulo.
La sessió de qualificació va ser un anunci clar del potencial de Cadillac. L’equip va aconseguir monopolitzar la primera fila de la graella, amb un doblet que recordava el seu rendiment a les 24 Hores de Le Mans al juny. El pilot britànic Alex Lynn va assegurar la pole position al volant del Cadillac V-Series.R #12, registrant un temps d’1 minut 22.570 segons. El seu company d’equip, Sébastien Bourdais, va completar el doblet per a Cadillac amb el cotxe #38, finalitzant segon amb un temps d’1 minut 22.670 segons, a només una dècima de Lynn.
El podi provisional de la qualificació Hypercar el va completar Julien Andlauer amb el Porsche 963 LMDh #5, situant-se tercer amb un registre d’1 minut 22.834 segons. Cal destacar que els dos vehicles oficials de Ferrari, el #50 (on hi havia Miguel Molina) i el #51, van tenir dificultats per accedir a la Hyperpole, finalitzant 14è i 17è respectivament.
Una victòria històrica

La cursa de les 6 Hores de São Paulo, la cinquena ronda del calendari 2025 del WEC, va ratificar el nivell de Cadillac. El #12, pilotat per Norman Nato, Alex Lynn i Will Stevens, es va imposar amb autoritat, liderant un doblet històric per a la marca americana. El segon lloc va ser per al Cadillac #38, compartit per Sébastien Bourdais, Jenson Button i Earl Bamber.
Tot i que el Cadillac #12 va sortir des de la pole i el #38 des de la tercera posició (a causa d’una penalització), ambdós vehicles van veure’s temporalment superats pel Porsche #5 de Julien Andlauer. No obstant això, Earl Bamber va recuperar el lideratge per al Cadillac #38 a la segona hora amb una notable maniobra a l’exterior de la Curva 1. Poc després, el Cadillac #12 va superar el #38 durant les parades a boxes i va prendre el lideratge de la cursa, mantenint-lo fins al final. El Porsche #5 d’Andlauer i Michael Christensen va completar el podi Hypercar.
Cursa difícil per a francesos i italians
Pel que fa a altres competidors, Peugeot va mantenir-se en el top 5 durant gran part de la cursa. No obstant això, el Peugeot #94 de Loïc Duval i Malthe Jakobsen va perdre una posició davant del BMW #20 de Sheldon van der Linde, René Rast i Marco Wittmann en els darrers deu minuts de cursa. Els Peugeot van acabar finalment sisè i setè, el seu millor resultat de la temporada.
L’equip Alpine va tenir una cursa complicada; l’Alpine A424 #36 de Mick Schumacher, Frédéric Makowiecki i Jules Gounon va aconseguir puntuar en novena posició, però l’Alpine #35 va patir problemes tècnics que li van fer perdre nombroses voltes.
Ferrari va tenir una cursa difícil, amb el seu cotxe client i guanyador de les últimes 24 h de Le Mans, acabant vuitè i els dos vehicles de fàbrica fora del top 10. Toyota va registrar el seu pitjor resultat fins ara en la categoria Hypercar, sense sumar punts, amb els seus dos GR010 Hybrids acabant 14è i 15è. Alex Riberas va ser el millor Aston Martin classificat acabant la cursa en tretzena posició.
Akkodis ASP Team i Lexus Triomfen en LMGT3

En la categoria LMGT3, la victòria va ser per a l’equip Akkodis ASP Team, que també va aconseguir la seva primera victòria al WEC amb el Lexus RC F #87. Els pilots Umbrarescu, López i Schmid van liderar la major part de la cursa. Malgrat una penalització de drive-through per a López per excés de velocitat al pit lane, l’equip va mantenir la seva posició de lideratge i va assegurar la victòria.
El segon lloc en LMGT3 va ser per al Corvette #81 de TF Sport. El podi el va completar l’Aston Martin Vantage #10 de Racing Spirit of Léman, amb la destacada actuació de l’heroi local Eduardo Barrichello, fill de l’onze vegades guanyador de Fórmula 1 Rubens Barrichello. Barrichello, que havia aconseguit la pole position en la seva categoria amb un temps d’1 minut 33.489 segons, va fer vibrar el públic de São Paulo en avançar Michelle Gatting (Iron Dames) a dues voltes del final per assegurar el tercer lloc del podi. Dani Juncadella va ser el seté classificat de la seva categoria amb el Covette de TF Sport.