FÓRMULA 1: Pirelli emet l’informe sobre les punxades a Bakú

Pirelli ha publicat el seu informe d’investigació després dels espectaculars incidents que van patir l’últim Gran Premi d’Azerbaidjan.

Les víctimes de les punxades la immensa línia recta del traçat urbà de Bakú, Lance Stroll (Aston Martin) i Max Verstappen (Red Bull) havien estat enviades a la paret a molt alta velocitat, per sort sense gravetat per el canadenc quant als holandesos.

Segons el procediment, Pirelli va iniciar immediatament una investigació, en col·laboració amb la FIA, garant de les regulacions i seguretat de la F1, així com dels equips implicats. Per dur a terme la seva tasca d’anàlisi, la firma amb seu a Milà també va estudiar els pneumàtics d’altres monoplaces que havien completat un nombre similar de voltes.

En un comunicat distribuït dimarts al vespre, Pirelli va dir que «no hi ha defectes de producció ni de qualitat». Tampoc es va observar «cap signe de desgast ni delaminació«.

El fabricant ha identificat principalment la causa de les falles.

Es tracta d’una esquerda circumferencial a la paret interior, que pot estar relacionada amb les condicions d’ús del pneumàtic, tot i respectar els paràmetres inicials (pressió mínima i temperatura màxima de les cobertes)».

En altres paraules: Aston Martin i Red Bull han respectat les instruccions de Pirelli abans de cada Gran Premi. L’equip austríac ho va recordar en un comunicat de premsa enviat pocs minuts després de la carta del proveïdor oficial i exclusiu de la F1. Tot i la victòria de Sergio Pérez, Red Bull estava en camí d’aconseguir un doblet convincent quan Verstappen, aleshores al capdavant, es va veure obligat a retirar-se en la voolta 47 de 51 que tenia cursa.

Després de presentar el seu informe a la FIA i als equips, Pirelli, encara en col·laboració amb l’òrgan de govern, va acordar la implementació de nous protocols, els detalls dels quals ja s’han compartit amb els grups d’interès. Aquestes mesures tenen com a objectiu, en particular, «controlar les condicions operatives durant un cap de setmana de carrera i considerar qualsevol tipus d’acció adequada».

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments