Dilluns, 28 juliol 2025

Top 5 This Week

ENTRADES RELACIONADES

Genesis fa rugir per primer cop el seu V8 pel WEC

Genesis Magma Racing completa l’encesa del GMR‑001 amb un V8 biturbo de nova generació i valida el sistema híbrid abans dels primers tests en pista

El projecte de Genesis per competir al Mundial de Resistència (WEC) ha completat una etapa clau: l’encesa per primera vegada del motor V8 biturbo de 3,2 litres que impulsarà el seu Hypercar GMR‑001. La maniobra es va dur a terme el 9 de juliol a les instal·lacions d’Oreca Motorsport, al sud de França, i representa un pas important cap al debut previst per a la temporada 2026.

La sessió va permetre verificar el funcionament del sistema de propulsió complet, incloent-hi la transmissió de set velocitats i el sistema híbrid de propulsió posterior. Els tècnics van simular diferents situacions de cursa, incloent-hi la recàrrega de bateries amb el motor tèrmic i la transferència d’energia cap als eixos posteriors. Tot plegat es va fer amb el cotxe en condicions estàtiques, però el funcionament va ser qualificat d’“impecable.

Tecnologia derivada del WRC

El motor ha estat desenvolupat a partir de l’experiència acumulada per Hyundai al Mundial de Ral·lis. Malgrat passar d’un quatre cilindres en línia de 1,6 litres a un V8 de 3,2 litres amb doble turbo, molts components interns han estat adaptats i reutilitzats, una decisió estratègica per reduir riscos i escurçar els terminis de validació.

El desenvolupament va començar a mitjans de 2024, amb la primera prova en banc realitzada al febrer a la seu de Hyundai Motorsport a Alemanua. Des d’aleshores, el motor ha acumulat centenars d’hores de test en bancs de potència i resistència, validant la seva fiabilitat i eficiència abans de ser muntat sobre el primer xassís.

El full de ruta avança sense desviacions

Genesis assegura que el projecte es manté dins del calendari establert. La construcció del primer GMR‑001 va començar després de les 24 Hores de Le Mans i la següent fita serà la primera sessió en pista, programada per finals d’agost al Circuit Paul Ricard.

El director de l’equip, Cyril Abiteboul, ha destacat que “res del que s’ha anunciat ha canviat” i que tot està “seguint el pla inicial”. Abiteboul també ha subratllat que la decisió d’utilitzar tecnologies provades permet mantenir el programa dins del marge molt estret amb què treballen.

Sinergies i alineació de pilots

Genesis no treballa sol: aquest 2025 col·labora amb IDEC Sport en l’European Le Mans Series, on hi competeixen Jamie Chadwick, Mathys Jaubert i el català Dani Juncadella, que també participa en el desenvolupament del projecte. De cara al 2026, ja han confirmat com a pilots oficials dues figures de pes: André Lotterer (triple vencedor a Le Mans) i el brasiler Pipo Derani, especialista en proves de resistència.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments