El circuit de Spa-Francorchamps va tornar a fer honor a la seva fama. I no pas només pel traçat mític entre boscos i més llarg de la temporada, sinó per oferir un altre cap de setmana passat per la pluja. Molta pluja. Els nostres tres representants catalans en Fórmula 2 i Fórmula 3 —Pepe Martí, Mari Boya i Bruno del Pino— hi han viscut un autèntic bany de realitat: banderes vermelles, decisions tàctiques arriscades i oportunitats que s’han escapat per ben poc, han hagut de treure el millor d’ells mateixos.
F2: Pepe Martí i una remuntada que va ser or
Per a Pepe Martí, pilot de Campos Racing, Spa va ser una muntanya russa. Per començar, a la classificació de divendres va assegurar una meritòria sisena posició, base sòlida per construir-hi el cap de setmana. Dissabte, a la cursa esprint, va arrencar des de la quarta plaça, però tot seguit va tocar lleugerament Oliver Goethe a La Source. L’impacte va deixar-li tocat l’aleró davanter. Ara bé, com que el dany no era greu, va optar per seguir. I ves per on, va poder mantenir-se entre els primers. Això sí, amb regust agredolç: tot i canviar a pneumàtics tous durant un Safety Car —una aposta pensada per atacar al final—, no va poder avançar Goethe i va acabar cinquè. “Decebut”, va dir ell mateix, perquè sentia que hi havia més marge.
Diumenge, el guió va fer un tomb. El cel es va obrir en canal i la cursa principal es va convertir en una prova de supervivència. Martí, decidit i amb bon ritme sota la pluja, va encertar el moment clau: va entrar a boxes a la volta 12 per muntar els pneumàtics de pluja, i a partir d’aquí va començar la remuntada. A la meta va creuar sisè… però Arvid Lindblad, el seu company d’equip, que havia acabat segon, va ser desqualificat per una infracció tècnica. En conseqüència, Pepe va escalar fins al quart lloc i va sumar un grapat de punts importants. Campos Racing, de retruc, continua al capdavant del campionat de constructors amb 183 punts.
F3: Mari Boya i Bruno del Pino, atrapats en la tempesta
En canvi, el cap de setmana per als pilots de F3 va ser una altra història. Si el temps ja era complicat a F2, a la tercera categoria es va convertir directament en una loteria.
Mari Boya, també amb Campos Racing, va començar fort, liderant la sessió de lliures. Semblava que tot anava per bon camí, però a la classificació es va quedar setzè. Dissabte, a l’esprint, es va barallar de valent per la zona de punts, arribant a rodar vuitè. Tot i això, una penalització de cinc segons per excedir els límits de pista el va fer caure fins al quinzè lloc. Un càstig dur, que el va deixar sense recompensa. I a sobre…
La cursa principal de diumenge va ser directament un despropòsit. Condicions torrencials, sortides neutralitzades, banderes vermelles a dojo i, al final, ni una sola volta realment competitiva. El resultat? Cursa anul·lada, classificació congelada i cap punt per ningú. Boya havia acabat dotzè, però de poc li va servir. El líder del campionat, Rafael Câmara, es manté al capdavant, mentre que Campos Racing continua segon al Mundial de Constructors. Ara bé, amb la sensació d’haver deixat passar una bona ocasió.
Bruno del Pino, amb MP Motorsport, tampoc no ho va tenir fàcil. Va demostrar ritme divendres —tercer als lliures, desè a la qualificació— i a l’esprint va lluitar dins el top 10. Va perdre pistonada a mesura que avançava la cursa, però va aconseguir acabar vuitè. Diumenge, com la resta, es va veure atrapat en una cursa que ni tan sols va arrencar. Una llàstima, perquè semblava que el pilot català començava a trobar-hi el to.