FÓRMULA E: Ja coneixem el revolucionari Gen3

Després de diversos mesos d’espera, es va presentar la tan esperada Formula E Gen 3. Amb Mònaco com a teló de fons, els responsables del campionat FIA 100% elèctric van mostrar el futur. Els nous Gen 3, que sortiran a pista l’any 2023, pretenen ser un pas endavant en termes de rendiment, mantenint l’avantguarda i la visió futurista de la Fórmula E.

El Gen3 és el primer cotxe de carreres del món dissenyat i optimitzat específicament per competir en pistes urbanes. Dissenyat per mostrar al món que l’alt rendiment i la sostenibilitat poden coexistir sense compromís, el Gen3 és el pioner de les tecnologies d’avantguarda que faran la transferència de les carreres a la carretera.

Si bé els programes de desenvolupament aerodinàmic han estat fonamentals per millorar gradualment la conducció en els esports de motor durant dècades, el llançament de Gen3 impulsa l’enginyeria de software com un nou camp de batalla per a la innovació i la competència en els esports de motor. Les actualitzacions de rendiment Gen3 es lliuraran com a actualitzacions de programari directament al sistema operatiu avançat integrat al cotxe.

Set dels principals fabricants d’automòbils del món s’han inscrit amb la FIA per competir amb la nova Gen3 a la temporada 9 del Campionat del Món de Fórmula E: DS Automobiles (França); Jaguar (Regne Unit); Mahindra Racing (Índia); Maserati (Itàlia); NIO 333 (Regne Unit/Xina); Nissan (Japó); Porsche (Alemanya).

Les innovacions de disseny, enginyeria i producció per al cotxe de carreres Gen3 inclouen:

Rendiment:

El cotxe de Fórmula E més ràpid de la història amb una velocitat punta de més de 322 km/h.
El cotxe de carreres fórmula més eficient que s’ha produït mai amb més del 40% de l’energia utilitzada en una cursa produïda per frenada regenerativa.
Al voltant del 95% d’eficiència energètica per a un motor elèctric que proporciona fins a 350 kW de potència (470 CV), en comparació amb aproximadament el 40% d’un motor de combustió interna.
Primer cotxe de fórmula, amb motors davant i darrere. Un nou tren motriu davanter afegeix 250 kW als 350 kW de la part posterior, més del doble de la capacitat regenerativa de l’actual Gen2 per a un total de 600 kW.
Capacitat de càrrega d’alta velocitat de 600 kW per obtenir una potència addicional durant una carrera, gairebé el doble de la potència dels carregadors comercials més avançats del món.
El primer cotxe de fórmula que no disposarà de frens hidràulics posteriors amb la incorporació de la propulsió davantera i la seva capacitat de regeneració.

Sostenibilitat:

Les bateries Gen3 es troben entre les bateries més avançades i sostenibles que s’han fet mai, consistents en minerals d’origen sostenible, mentre que les cel·les de les bateries es reutilitzaran i es reciclaran al final de la seva vida útil.
El lli i la fibra de carboni reciclada s’utilitzaran per primera vegada en la construcció de la carrosseria, en un cotxe de fórmula amb fibra de carboni reciclada de cotxes Gen2 renovats i reduint la quantitat total de fibra de carboni verge utilitzada. Això reduirà la petjada de carboni de la producció de carrosseria Gen3 en més d’un 10%. Tots els residus de fibra de carboni seran reutilitzats per a noves aplicacions mitjançant l’adopció d’un procés innovador per part de la indústria aeronàutica.
El cautxú natural i les fibres reciclades constituiran el 26% dels nous pneumàtics Gen3 i tots els pneumàtics es reciclaran completament després de les curses.
La petjada de carboni Gen3 s’ha mesurat des de l’etapa de disseny per informar totes les mesures adoptades per reduir l’impacte ambiental, mentre que totes les emissions inevitables es compensaran com a part del compromís net de carboni zero de la Fórmula E.
Tots els proveïdors Gen3 funcionaran de conformitat amb els millors estàndards internacionals per reduir els impactes ambientals de la fabricació (ISO 14001) i seran acreditats amb 3 estrelles de la FIA .

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments