Dijous, 11 setembre 2025

Top 5 This Week

ENTRADES RELACIONADES

Una excursió que pot costar un títol

El Campionat d’Europa de Ral·lis (ERC) arriba al seu penúltim capítol amb un gir inesperat abans que els motors comencin a rugir al Ral·li Ceredigion, que es disputa aquest cap de setmana a Gal·les. L’italià Andrea Mabellini, segon classificat del certamen i perseguidor directe del líder Miko Marczyk, ha rebut una sanció de dos minuts que pot tenir un pes decisiu en la cursa pel títol.

Mabellini es trobava a només 11 punts del polonès abans de l’inici de la prova britànica, amb l’objectiu clar de retallar diferències per mantenir vius els seus somnis de coronar-se campió europeu. Però la sanció arriba en un moment crític i amenaça de condicionar la seva estratègia des de la sortida.

El motiu de la penalització

La decisió prové d’una investigació dels comissaris del ral·li, després que dues persones vinculades amb el seu equip fossin enxampades fent un reconeixement il·legal al tram SS10/12. D’acord amb el reglament esportiu de la FIA per a ral·lis regionals, cap membre relacionat amb un participant pot transitar pels trams cronometrats amb vehicle (fora de les hores establertes de reconeixement oficial) sense l’autorització explícita del director de cursa.

En aquest cas, un vehicle va ser aturat durant el reconeixement per la FIA Safety Delegate Benjamin Schmidt i la responsable de seguretat del ral·li, Sue Sanders. Els ocupants del cotxe es van identificar com a tècnics vinculats amb l’equip de Mabellini.

La defensa de l’italià

Mabellini i la seva copilot, Virginia Lenzi, van al·legar davant dels comissaris que aquests enginyers havien estat acomiadats un dia abans i que, per tant, les seves accions no haurien de repercutir en l’equip. No obstant això, la seva explicació no va convèncer.

Els missatges aportats com a prova mostraven que els canvis logístics de l’equip al parc d’assistència no es van comunicar el dia que se suposava que els contractes havien acabat, sinó posteriorment, ja en ple procediment sancionador. A més, un dels implicats, Andre Barbosa, va admetre seguir actuant com a representant de l’equip mitjançant comunicacions amb l’organització, tot i que afirmava no tenir contracte formal, només un acord verbal.

La contundència dels comissaris

Amb aquests elements, els comissaris van concloure que les persones implicades encara mantenien vincles clars amb l’equip italià i que, més enllà de la seva situació contractual, la seva presència al tram constituïa un incompliment evident del reglament. La sanció de dos minuts a l’italià va ser, per tant, inevitable.

Impacte en la classificació

Aquest gir de guió podria tenir conseqüències enormes en la lluita pel títol de l’ERC 2025. Amb Marczyk al capdavant i un marge de només 11 punts, qualsevol desavantatge de temps al ral·li gal·lès és crític. Per a Mabellini, dos minuts poden semblar recuperables sobre el paper, però en ral·lis d’aquest nivell pot representar un mur difícil de superar.

Si Marczyk aconsegueix aprofitar aquesta situació i mantenir la seva regularitat, podria arribar a l’última prova de la temporada amb un coixí gairebé definitiu. Alhora, rivals com Jakub Matulka també podrien beneficiar-se indirectament d’aquesta circumstància.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments