El passat diumenge 7 de setembre de 2025, el Mundial de Resistència va disputar la seva sisena prova de la temporada al prestigiós Circuit of The Americas (COTA) d’Austin, Texas. La cursa programada a sis hores, coneguda com Lone Star Le Mans, va estar marcada per unes condicions meteorològiques especialment difícils que van posar a prova pilots i equips des de la sortida fins a la bandera a quadres.
La cursa va estar acompanyada d’episodis de pluja, deixant la pista molt humida a l’inici i obligant la direcció de cursa a ordenar la sortida darrere del cotxe de seguretat durant gairebé una hora. Aquest tret de sortida atípic ja va anticipar una cursa d’estratègia complexa on la prudència i la gestió dels riscos serien claus.
Un cop es va desplegar la bandera verda, els pilots van haver de lidiar amb una superfície traïdora, amb constants virolles i incidents menors que van provocar repetides sortides del cotxe de seguretat. Aquesta inestabilitat va marcar el ritme d’una cursa trepidant, en què només els pilots i equips amb més experiència en condicions humides van poder mantenir la concentració i un ritme competit.

El triomf final va ser per al trio format per Kévin Estre, Laurens Vanthoor i Matt Campbell a bord del Porsche 963 número 6. Aquests van mantenir el lideratge sense errors en una cursa molt complicada i van acabar amb un avantatge de 8,6 segons respecte als segons classificats. Els Ferrari, encapçalats per Antonio Fuoco, Miguel Molina i Nicklas Nielsen, van aconseguir la segona plaça, a poc menys de 9 segons, reflectint una lluita intensa i ben gestionada durant tota la cursa. El tercer lloc del podi va ser per Peugeot.
Pel que fa a la categoria LMGT3, la cursa va estar igualment intensa, amb múltiples equips lluitant fins al darrer metre. El McLaren #95 va guanyar després que un penalitzacions modificassin l’ordre en les últimes voltes, amb BMW i Ferrari completant les primeres posicions.

Els catalans, Molina i poc més
Miguel Molina, amb Ferrari a la categoria Hypercar, va demostrar la seva qualitat i experiència amb el segon lloc en una cursa esbojarrada. Àlex Riberas, com els dos Aston Martin Valkyrie LMH (#007 i #009), va abandonar per problemes mecànics derivats de radiadors obstruïts per restes de pista, que van causar sobreescalfament a la darrera hora de cursa. Dani Juncadella, per la seva banda, va brillar a la categoria LMGT3 liderant el seu equip amb el Corvette #33.
Dani Juncadella no va poder acabar la cursa entre els LMGT3 a Austin amb el Corvette #33 de TF Sport, compartit amb Ben Keating i Jonny Edgar. El seu cotxe va patir problemes de sistema de combustible al rearrancada del primer canvi de pilot i, ja dins de les dues últimes hores, una avaria de suspensió posterior dreta el va deixar fora quan ell era al volant.
Classificació final
Pos. | N° | Team | Laps | Total time | Gap | Best lap | On |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | #6 | PORSCHE PENSKE MOTORSPORT | 120 | 6:01:25.310 | – | 2:03.443 | 108 |
2 | #50 | FERRARI AF CORSE | 120 | 6:01:33.935 | 8.625 | 2:04.193 | 115 |
3 | #94 | PEUGEOT TOTALENERGIES | 120 | 6:01:34.851 | 9.541 | 2:04.383 | 113 |
4 | #93 | PEUGEOT TOTALENERGIES | 120 | 6:01:40.459 | 15.149 | 2:04.436 | 108 |
5 | #51 | FERRARI AF CORSE | 120 | 6:01:47.929 | 22.619 | 2:03.932 | 113 |
6 | #38 | CADILLAC HERTZ TEAM JOTA | 120 | 6:02:07.827 | 42.517 | 2:04.191 | 119 |
7 | #83 | AF CORSE | 120 | 6:02:22.265 | 56.955 | 2:03.705 | 115 |
8 | #12 | CADILLAC HERTZ TEAM JOTA | 120 | 6:02:36.206 | 1:10.896 | 2:03.710 | 115 |
9 | #8 | TOYOTA GAZOO RACING | 120 | 6:02:39.925 | 1:14.615 | 2:05.988 | 120 |
10 | #5 | PORSCHE PENSKE MOTORSPORT | 120 | 6:02:46.427 | 1:21.117 | 2:05.025 | 108 |