El traçat japonès de Fuji va marcar una fita històrica per Alpine, que va trencar una sequera de més de tres anys sense victòries en el Mundial de Resistència (WEC) gràcies a l’exhibició del seu Hypercar #35 pilotat per Charles Milesi, Ferdinand Habsburg i Paul-Loup Chatin.
El triomf francès va arribar contra pronòstic, sortint des de la novena posició, amb penalitzacions i incidents inicials que semblaven condemnar-los a l’anonimat. Però una estratègia arriscada als boxs —canviant només les gomes del costat esquerre a l’última aturada— va ser clau per apoderar-se del lideratge davant Peugeot i Porsche, i conservar-lo fins al final amb set segons de marge sobre Jensen amb la Peugeot 9X8.

La cursa, que commemorava el 100è gran premi de la història del WEC, va oferir un espectacle imprevisible i va consolidar la igualtat en aquesta temporada: per primera vegada, quatre fabricants diferents han sumat victòria en quatre proves consecutives (Ferrari a Le Mans, Cadillac a São Paulo, Porsche a Austin i ara Alpine al Fuji), un fet que denota la igualtat i la competitivitat actuals.
Ferrari es complica
Tot i la gesta d’Alpine, la jornada es va complicar per Ferrari. Els 499P oficials no van poder lluitar pel podi a causa de diverses penalitzacions i neutralitzacions, acabant lluny de les primeres places: la #51 de Pier Guidi, Calado i Giovinazzi va acabar 15a després d’un drive through i un stop and go per límits de pista; el #50 de Fuoco, Molina i Nielsen només va poder ser 11è, mentre que l’AF Corse privat (#83) va finalitzar 10è malgrat algun contacte en les primeres voltes.
El millor català classificat va ser Alex Riberas amb l’Aston Martin Valkyrie que va poder sumar el millor resultat de la temporada acabant en cinquena posició.

El Ferrari VISTA AF Corse semblava guanyador a la classe LMGT3, però una penalització post-cursa va donar el triomf final al Corvette #81 de TF Sport.
Malgrat el pas enrere, Ferrari manté el lideratge tant en el campionat de constructors (204 punts, 39 per davant de Porsche) com entre pilots (Pier Guidi, Calado i Giovinazzi, 115 punts), però haurà de recuperar l’empenta de Le Mans a la cita decisiva: l’última prova serà l’8 de novembre a Bahrain, 8 Hores on Porsche, Alpine i Cadillac buscaran la gesta de destronar el gegant de Maranello.