La victòria de Max Verstappen al Gran Premi de Qatar 2025 no va ser una més al seu historial, sinó el gir que necessitava el campionat perquè el títol de Fórmula 1 2025 es tornés a encendre.
McLaren tenia la cursa perfectament encarrilada, amb Oscar Piastri dominant des de la pole i Lando Norris protegint el lideratge del Mundial, però una decisió al mur va transformar una nit que havia de ser plàcida en un malson estratègic que ara pesa com una llosa sobre l’equip britànic.
El cop de teatre
El moment clau arriba ben aviat. A la volta 7, Nico Hülkenberg intenta superar Pierre Gasly, el toc acaba amb el Sauber a la grava i l’Alpine amb una punxada, i tot plegat obliga a treure el cotxe de seguretat. Justament aquí es decideix mitja cursa. Amb la norma de Pirelli limitant cada stint a un màxim de 25 voltes, per a gairebé tothom és el senyal clar de parar i encaixar la primera aturada dins la finestra perfecta. Gairebé tothom… menys McLaren. Piastri i Norris es queden a pista, mentre la resta d’aspirants fan el que, vist amb perspectiva, era el moviment òbvi.
Des d’aquell instant, els dos McLaren deixen de jugar amb les mateixes cartes que la resta. En lloc de controlar, es veuen abocats a una cursa a contrapeu, depenent d’un altre safety car o d’un ritme superior per compensar el temps. Res d’això no arriba.
Piastri continua mostrant una velocitat admirable, però cada volta que passa reforça la sensació que el problema no és el que ell fa al volant, sinó el que s’ha decidit al garatge.
Verstappen no perdona
I mentrestant, Verstappen fa exactament el que calia. Amb la parada feta sota el cotxe de seguretat i una estratègia alineada amb el que el reglament i el desgast de pneumàtics demanaven, el neerlandès es manté sempre ben posicionat, esperant que la pròpia inèrcia de la cursa vagi jugant al seu favor.

Quan McLaren, finalment, fica a Piastri i Norris en el patró d’aturades de tothom, el Red Bull ja és dins la lluita directa per la victòria. A la fase final, ni tan sols l’aposta agressiva de Piastri, amb gomes dures noves per provar d’atrapar-lo, aconsegueix trencar la cursa: Verstappen aguanta, controla i acaba imposant-se amb un marge prou clar per deixar la sensació que el dany s’havia fet molt abans.
Piastri, això sí, salvava els mobles amb una segona posició que el manté dins la batalla pel títol i certifica que el McLaren tenia ritme per guanyar. Norris no pot dir el mateix. Sense la mateixa punta de velocitat i atrapat massa estona en trànsit, només remuntava fins al quart lloc, insuficient per mantenir el coixí que tenia al capdavant del campionat.
Podi de Sainz amb Williams

Entre tots dos, Carlos Sainz aprofita el caos inicial i la seva solidesa habitual per colar el Williams al podi, en una actuació silenciosa però molt efectiva.
El panorama del Mundial canvia de cop: Norris continua líder, però veu com Verstappen i Piastri se li acosten de manera amenaçadora, el de Red Bull és a només 12 punts, segon, mentre que Piastri és tercer a 16. Qatar ha despullat la vulnerabilitat de McLaren al moment més delicat i ha convertit Abu Dhabi en una gran final.


