Dimarts, 2 desembre 2025

Top 5 This Week

ENTRADES RELACIONADES

Revolució a Milton Keynes: Hadjar serà el nou escuder de Verstappen i Tsunoda serà pilot reserva per al 2026

La maquinària de Red Bull Racing mai s’atura, i quan tot just estem a les portes del final de la temporada 2025, l’escuderia de les begudes energètiques ha decidit prémer el botó de reinici amb una maniobra que, si bé era esperada pels rumors al pàdoc, no deixa de ser contundent. De cara al campionat de Fórmula 1 del 2026, Isack Hadjar vestirà els colors de l’equip principal com a nou company de Max Verstappen, un moviment que premia la meritocràcia pura i dura. Aquesta decisió, tanmateix, té una víctima il·lustre: Yuki Tsunoda, que veurà els toros des de la barrera després de no haver pogut aprofitar la seva gran oportunitat.

Per entendre aquest canvi de cromos, cal mirar enrere i analitzar el rendiment del francès Isack Hadjar durant la seva campanya de debut amb Racing Bulls aquest 2025. El pilot, que llavors tenia 20 anys, no només ha superat les expectatives, sinó que ha exhibit una maduresa impròpia per a la seva edat. Val a dir que el punt d’inflexió va ser aquell podi al Gran Premi dels Països Baixos, on va demostrar tenir el ritme i la sang freda necessaris per nedar entre taurons. A més a més, la seva consistència ha estat clau; mentre altres debutants s’enfonsaven sota la pressió, Hadjar va aconseguir colar-se al top 10 de la classificació de pilots gràcies a un parell de sisenes posicions molt treballades, superant sovint el seu company Liam Lawson en les sessions de classificació. Laurent Mekies, figura clau a l’estructura, ja va avisar que el noi tenia “la velocitat pura”, que és, al cap i a la fi, el requisit innegociable en aquest esport.

Tsunoda el gran damnificat

La cara amarga d’aquesta moneda és, indubtablement, Yuki Tsunoda. El pilot japonès, que va aterrar a la màxima categoria amb l’etiqueta de promesa , ha vist com el seu somni de consolidar-se a l’elit s’esvaïa. Recordem que Tsunoda va tenir l’oportunitat d’or quan va pujar al Red Bull titular a partir de la tercera prova d’aquest any, però les xifres són tossudes i no enganyen.

Mentre Verstappen lluita pel títol amb dents i ungles, Tsunoda s’ha quedat estancat en una discreta quinzena posició amb només 30 punts al sarró. Aquesta manca de resultats, sumada a un rendiment per sota de l’esperat amb un cotxe guanyador, ha forçat la directiva a relegar-lo al paper de pilot reserva per al 2026. És un cop dur per a un pilot que porta cinc anys al Gran Circ, però a la Fórmula 1, i especialment a casa de Helmut Marko, la paciència és un bé molt escàs.

D’altra banda, el moviment de fitxes a l’equip gran ha desencadenat una renovació a l’equip germà, Racing Bulls. Liam Lawson mantindrà el seu volant, aportant l’experiència necessària per liderar l’equip. Però la gran novetat és l’arribada d’Arvid Lindblad. Aquest jove talent britànic de només 18 anys ha estat catapultat a la F1 després d’una progressió meteòrica pel programa de desenvolupament de Red Bull. Si bé és cert que el salt és vertiginós, la seva sisena posició en la seva primera temporada a la F2 avala la seva qualitat.

Així doncs, el 2026 es presenta com un any de contrastos a Milton Keynes. Per una banda, tenim la consagració d’Hadjar, que se sent “preparat per aprendre del millor”, i per l’altra, l’aposta de futur amb Lindblad. Tot això, sota l’ombra d’un canvi de reglament – que s’estrenaran en unes jornades de test al Circuit de Barcelona – Catalunya i el repte majúscul que suposarà per a Red Bull mantenir l’hegemonia tècnica.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments