Ja es coneixen algunes de les dades tècniques dels Fórmula E de la tercera generació. Més lleugers, petits i més potents, aquesta nova generació començarà al 2022.
S’han publicat licitacions per a empreses interessades a subministrar la Fórmula E, inclosos xassís, bateries i pneumàtics. Les parts interessades han de fer arribar la proposta al mes de març del proper any. A continuació, es seguirà un pla estipulat, amb les primeres proves de xoc a l’octubre de 2021, un cotxe de desenvolupament lliurat als fabricants el gener de 2022 i lliurament dels cotxes de competició a l’agost de 2022.
Els costos de dur a terme els xassís es reduiran mitjançant la mida del xassís únic, amb una amplada 2019 i 5160 mm de llargada respecte l’actual Gen2, es traslladaran a 1700 mm d’amplada i 5000 mm de llargada en els cotxes nous. També a nivell de pes es duu a terme una disminució important fins als 780 kg en comptes dels actual 900 kg.
Pel que fa a la potència màxima esperada, hi ha dos escenaris sobre la taula. Un, amb potència de funcionament de 300 kw i màxima potència en mode de qualificació i Atack de 350 kw i el segon escenari amb 200 kw i 300 kw en qualificació i mode Atack.
Els vehicles tindran dos motors, un per eix, el motor de l’eix davanter s’utilitzarà només per a regeneració d’energia. En el primer escenari, la potència màxima de regeneració posterior és 350 kW i endavant és 250 kW – en el segon escenari, hi haurà 250 kW i 200 kW.
En aquest Gen 3 hauríem de tornar a les parades a box, aquesta vegada per recarregar les bateries. La Fórmula E pretén un sistema de càrrega ràpida que permeti una càrrega en 45 seg. Tanmateix, no se sap si serà una càrrega completa. En aquest capítol encara hi ha moltes incerteses, però les parades no han de ser obligatòries ni han de requerir una càrrega completa de la bateria. Les bateries han de carregar-se en 45s en el mode de càrrega habitual.
Els xassís únics han de mantenir la configuració actual, és a dir, oberts mitjançant Halo, amb el kit de carrosseria que es defineix per la Fórmula E. Els documents de realització de la FIA afirmen que el cost anual d’un cotxe complet serà 340 mil euros, amb els costos de recanvi que no excedeixen 135% d’aquest valor. La càrrega habitual s’ha de realitzar a 80 kW, amb la càrrega ràpida realitzada a 450 kW o 600 kW, «en funció de les especificacions del sistema de bateries».
Pel que fa als pneumàtics, els requisits es mantindran, permeten una menor resistència al rodatge, menys desgast i un ús adequat del cotxe en totes les condicions meteorològiques. Les mides de les rodes poden ser 18 o 20 polzades.
Els xassís, en els documents de lliurament, també indiquen que els cotxes han de ser capaços de completar 18 curses per temporada, a més de sis dies de proves oficials. Dels documents també es pot extreure que l’ús de pneumàtics es reduiran en les proves privades als fabricants a 13 dies per temporada.
La nova Fórmula E ja està en marxa!