Porsche realitzarà una avaluació de la nova categoria de prototips LMDh amb vista a tornar a les carreres de cotxes esportius.
Pascal Zurlinden, cap de la fàbrica de motoresport de Porsche, ha revelat que la seva organització ha rebut l’encàrrec de dur a terme un estudi sobre les noves regles que permetran a la mateixa maquinària competir per la victòria absoluta en el Campionat Mundial de Resistència de la FIA i en el Campionat d’Automòbils Esportius de la IMSA a Amèrica del Nord.
«Els membre de la nostra junta directiva, el Sr. Michael Steiner [responsable de motoresport com a cap de recerca i desenvolupament] ens ha demanat que fem un estudi per a veure què és possible», va dir Zurlinden.
«Porsche ho està estudiant seriosament, però encara no hi ha una decisió.
«Fins avui les regulacions no han sortit, però crec que és només un retard d’uns dies perquè el Autombile Club de l’Ouest i la IMSA també s’han anat a casa a treballar.»
Es van prometre més detalls de la plataforma LMDh, basada en els principis de la categoria internacional del Prototip Daytona de la IMSA basat en el LMP2, per a la setmana del «SuperSebring» de la IMSA/WEC a principis de març.
La cancel·lació de la carrera de 1.000 milles del WEC i l’ajornament de les 12 hores de la IMSA Sebring a mesura que la crisi del coronavirus s’intensificava, va significar que les reunions clau entre el ACO i la IMSA van haver de ser posposades juntament amb l’anunci de les regles.
El cap de la IMSA, John Doonan, va declarar posteriorment que les regles de la LMDh només es «retardarien una mica» com conseqüència de la situació actual.
Un portaveu del ACO va dir que no s’havia establert un calendari per al pròxim anunci de la LMDh.
Zurlinden no va posar data a un possible retorn del Porsche al CME o a la IMSA.
El fabricant alemany va sortir de la classe LMP1 del WEC a la fi de 2017 i no ha competit en la classe superior de les carreres de cotxes esportius nord-americans des del projecte LMP2 RS Spyder de 2005-10.
Els prototips Daytona amb motor Porsche van continuar competint en la sèrie Grand-Am fins a 2011. La maquinària LMDh podrà competir en el WEC des de l’inici de la temporada 2021/22 i en la IMSA des de l’inici de 2022.
Zurlinden va subratllar que no el preocupava el futur de Porsche en motoresport com a resultat de l’impacte econòmic del coronavirus.
«El motoresport és part de l’ADN de Porsche i sempre ho serà», va dir.
«Si ens fixem en les 24 hores de Le Mans, per exemple, des de 1951 Porsche ha estat l’únic fabricant que sempre ha tingut cotxes en la graella com a equip de fàbrica o amb equips de clients.
«De moment, no estic preocupat perquè Porsche deixi el motoresport.»