L’acord s’ha fet ja oficial: les marques del Grup PSA i les de Fiat FCA Community es fusionen i passaran a formar part d’un nou conglomerat automobilístic, que passarà a ser l’empresa de major volum en termes de vendes anuals amb 8,7 milions d’ vehicles, només per darrere del Grup Volkswagen, l’Aliança Nissan-Renault-Mitsubishi i el Grup Toyota.
Els dos grans grups automobilístics combinaran les seves forces i els permetrà aprofitar les fortaleses territorials de cada un d’ells : PSA a Europa (les vendes representaven el 77, 2 per cent del total) i FCA als Estats Units i Amèrica Llatina (53 i 12, 5 per cent del seu total de vendes, respectivament). A més, suposarà un gran estalvi de cost per a tots dos grups, que es xifra en 3. 700 milions d’euros sense necessitat, segons el comunicat oficial, que es parli del tancament de plantes com a resultat de la fusió.
Els grups propietaris de Peugeot, Citroën, Opel, DS i la divisió de vehicles comercials per part de PSA, i Fiat, Alfa Romeo, Maserati, jeep, Chrysler, Dodge, els vehicles comercials Fiat Expert i la divisió de personalització Mopar per part de FCA, treballaran de forma conjunta en el desenvolupament de la nova mobilitat, marcada per l’electrificació i l’ús compartit del vehicle, de la tecnologia de conducció autònoma i la connectivitat digital. Tot això, en un context que abasta vehicles de tot tipus gràcies a la varietat que ofereixen cadascuna de les marques: turismes, SUV, top rate, esportius, luxe, comercials, tot terrenys. ..
La fusió entre els dos grups automobilístics, l’empresa matriu tindrà seu a Holanda, donarà com a resultat la creació d’un nou Consell d’Administració del qual John Elkann , president de Fiat, serà el President de la nova societat fusionada i Carlos Tavares, CEO de PSA, passarà a ser el director total i membre de la junta. Aquesta estarà formada per 11 membres, dels quals 6 estaran en mans de PSA i 5 en mans de FCA Community. Les accions es dividiran al 50 i 50 per cent entre PSA i FCA .