Desvetllat el nou Toyota Yaris Cross

Desenvolupat sobre la plataforma GA-B de Toyota, el nou B-SUV de la companyia japonesa acaba de ser revelat com la gran aposta per l’emergent segment dels SUV urbans. Denominat Toyota Yaris Cross, aquest model ha estat dissenyat i desenvolupat a Europa, i ofereix la famosa tecnologia híbrida de la marca. La seva sortida al mercat tindrà lloc en 2021.

La producció del SUV basat en el nou Toyota Yaris es durà a terme a França i combinarà tots els elements d’un SUV (lloc de conducció elevat, estil exterior robust, un interior ampli…) amb la tecnologia híbrida de Toyota i un sistema de tracció total intel·ligent. A més, comparteix el concepte de disseny i configuració amb la nova generació del Yaris, presentada a la societat a l’octubre de l’any passat.

Nou Toyota Yaris Cross

A nivell estètic, el nou Yaris Cross deixa veure alguns trets d’estil del nou Yaris, com el sostre en contrast, els fars davanters elevats, la línia de les finestres ascendent o els tiradors de les portes, encara que també adopta alguns elements propis. Així, estem davant un SUV amb un frontal bastant pla que integra una graella dividida, coronada pel logotip del fabricant. A cada extrem del para-xocs, entrades d’aire, al costat d’un capó elevat i uns fars nous.

Des del lateral tenim uns passos de roda rectangulars molt semblants als del nou Toyota RAV4 (prova), seguit de superfícies netes i de les característiques proteccions plàstiques que recorren la part inferior dels para-xocs, els passos de roda i les taloneres, on a més s’ha integrat un embellidor amb la denominació del model. Ja en la saga, aconseguim apreciar alguns trets de disseny heretats del seu germà major, el RAV4, amb un spoiler en la part superior, un grup òptic integrat de LED, una porta gran del maleter molt pla i un para-xocs amb una gran superfície plàstica. Tot el conjunt es complementa amb llandes d’aliatge de fins a 18 polzades.

A nivell de dimensions, el nou Toyota Yaris Cross té una longitud de 4.180 mm, una amplària de 1.765 mm, una altura de 1.560 mm i una distància entre eixos de 2.560 mm. Això ho fa 240 mm més llarg, 90 mm més alt i 20 mm més ample que el nou Yaris, amb una altura lliure al sòl 30 mm superior.

A l’interior trobem un quadre de comandament modelat, una pantalla tàctil d’estil flotant per al sistema multimèdia situada sobre les sortides de ventilació i els controls del climatitzador. Un nou quadre d’instruments dóna pas un volant multifunció en disseny de tres radis, mentre que la consola inferior situa la palanca de canvis i una sèrie d’interruptors que controlen diferents funcions del vehicle.

Tecnologia híbrida de Toyota

A nivell mecànic, el nou Yaris Cross compartirà el sistema de propulsió híbrid de nou desenvolupament amb el Yaris. Aquest sistema està compost per un motor de gasolina d’1.5 litres i tres cilindres associat a un motor elèctric alimentat per una bateria d’alt voltatge de ions liti. El conjunt té una potència màxima de 116 CV, amb unes emissions de CO₂ en la versió de tracció davantera de menys de 90 gr/km.

El sistema pot enviar la potència al tren davanter o a les quatre rodes a través d’un sistema de tracció total intel·ligent elèctric (AWD-i) mitjançant una transmissió automàtica de tipus CVT. Aquest sistema de tracció total permet dirigir el parell de tracció a l’eix posterior en arrencar i en accelerar, o quan detecta que l’agarri no és suficient.

Finalment, el nou Toyota Yaris Cross fa gala dels últims avenços en sistemes de seguretat i d’assistència a la conducció gràcies al paquet Toyota Safety Sense, el qual inclou funcions avançades d’assistència a la conducció que contribueixen a prevenir un ampli ventall de riscos habituals d’accident mantenint al conductor informat mitjançant alertes preventives i, quan sigui necessari, mitjançant la intervenció del sistema automàtic de frenat i adreça.

La comercialització del nou Yaris Cross donarà principi en 2021. La producció es durà a terme en la planta de Onnaing, prop de Valenciennes (França), on s’espera aconseguir un volum de fabricació de més de 150.000 unitats anuals.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments