La setena generació de la berlina japonesa entra per primera vegada al Vell Continent. El sistema híbrid associa blocs de gasolina amb motor elèctric amb 218 CV de potència combinada.
Aquest any el 2019 és especialment important per a Lexus. La marca ‘premium’ a l’univers Toyota arriba al 30è aniversari d’una presència molt respectable al mercat de l’automòbil i una de les formes de marcar aquestes tres dècades és el llançament a Europa de l’ES, un model que, juntament amb la LS, va ser la base del naixement de marca.
El protagonista d’una carrera d’èxit (2,3 milions d’unitats venudes), ES entra a la 7a generació i, sorprenentment, arriba a afirmar els valors d’identitat de Lexus, alhora que subratlla els darrers desenvolupaments en tecnologia híbrida, que també és una de les imatges més fortes. del constructor japonès. El nou ES 300h assumeix la condició de «executiu», però també pretén seduir els consumidors mitjançant «disseny», per exemple, orientació esportiva i emocional.
Les línies del sedan japonès tenen, i en el llenguatge de comunicació de Lexus, un toc de provocació sense treure’n la característica distintiva i … una mica muscular. L’ES 300h representa un nou capítol del disseny de la marca, visible a la silueta del suggeriment del coupé i puntuat per la ja coneguda (i ara refinada) imposada de la reixeta davantera. El conjunt, podem dir, és estèticament agradable i, a continuació, guanya una major expressió a l’interior.
ESPAI I DISTINCIÓ
El primer punt a destacar tan bon punt entrem a l’ES 300h és l’espai a bord. No només als seients davanters (se suposa que són els millors de la classe), on el «cockpit» va ser dissenyat tenint en compte el conductor, sinó també a la part posterior. Aquesta 7a generació té una distància entre eixos més llarga; és més gran, ampla i inferior que l’anterior, adonant-se que les directrius en termes de dinamisme no perjudicaven, al contrari, la qüestió de l’habitabilitat. o per l’atenció dedicada a la suspensió. Tot per filtrar i mitigar millor els sorolls. La missió es va dur a terme amb èxit, sobretot quan convé recordar que l’ES 300h és servit per la quarta generació del sistema híbrid de la marca on “no hi ha”, diguem, caixa de canvis.
La comoditat dels seients -amb 12 posicions d’ajustament als seients davanters i el resultat de tres anys de desenvolupament (!) – convida a viatges llargs, emmarcats adequadament per un entorn premium, detalls de luxe i molta tecnologia. Hi ha un nou centre multimèdia dominant la consola central (pantalla de 12,3 ”); Lexus ha desenvolupat un interessant i molt eficaç «head-up display» dissenyat al parabrisa a distància, podríem dir ideal, puntuant l’experiència a bord amb el sistema de so Mark Levinson. L’ES 300h utilitza sistemes de seguretat de segona generació de Lexus i disposa de fars adaptatius en dues etapes. Tot per una experiència de conducció que busca aprofitar al màxim el sistema híbrid.
NOU MOTOR
En aquest sentit, no hi va haver concessions. L’ES 300h incorpora la quarta generació del «Lexus Hybrid Drive Auto-carregant», traduït un nou motor de gasolina de 2,5 litres (cicle Atkinson) amb 178 CV, combinat amb un motor elèctric front de 88 CV per a una potència combinada de 218 CV.
La nova bateria, més compacta i instal·lada sota els seients posteriors, va permetre baixar el pes total del cotxe i va contribuir al consum anunciat de 5,3 l / 100 km. Valor que va augmentar lleugerament durant el contacte dinàmic, però per a números molt interessants. Més encara quan el sistema va revelar respostes adequades i una progressió fluida quan vam trepitjar l’accelerador, per tant, seguim i estem més compromesos.