WRC: Amb 7 proves podríem tindre un Campió del Món 2020

Hauran de celebrar-se altres quatre proves del Campionat Mundial de Ral·lis perquè el campionat coroni als campions del 2020.

Encara que no hi ha una regulació ferma sobre el número mínim de ral·lis requerit per a constituir un campionat, la paraula del grup de treball de les parts interessades del WRC és que set és el número correcte.

Amb dos ral·lis – Portugal i el Safari – cancel·lats per a enguany, quatre esdeveniments, Argentina, Sardenya (tots dos ja han estat posposats), Finlàndia, Nova Zelanda, Turquia, Alemanya, Gran Bretanya i el Japó s’han de córrer per a oferir a Ott Tänak l’oportunitat de defensar el seu títol o a qualsevol altra persona per a vèncer-lo.

El director de ral·li de la FIA, Yves Matton, va dir:

«Per a atorgar el títol necessitem un nivell adequat de campionat i, des de la meva opinió personal, no crec que siguem capaces d’atorgar el campionat després de tres ral·lis.

«Hi ha un percentatge d’esdeveniments en els quals podem començar a dir que els títols poden ser atorgats. No tinc el número, però és un nombre raonable d’esdeveniments. Tenim l’oportunitat de tenir un calendari de 14 esdeveniments [abans de la cancel·lació del Ral·li de Xile al novembre passat], encara si tenim el 50% llavors són set i comença a ser un nivell raonable d’esdeveniments.

«Però no sé quin serà el nombre que podrem tenir enguany. És important no prendre cap decisió massa ràpid i prendre decisions quan tenim la informació correcta.

«Una vegada que tinguem una visió més clara del calendari, ja hi haurà temps de prendre la decisió tindre un campionat valuós al final de l’any.»

Ciesla també hi diu la seva

El director general de WRC, Oliver Ciesla, parlant abans de l’anunci de Safari que no correria en 2020, es va posar d’acord en el número set quan va parlar amb Colin Clark de DirtFish.

«El nostre pla és fer tantes proves com sigui possible», va dir Ciesla. «Teòricament podríem tenir una opció de nou. En la pràctica, considerant el temps i la logística per a moure’s entre els esdeveniments, especialment en el transport marítim, no és molt probable que espremem nou esdeveniments entre setembre i mitjans de desembre.

«Entre quatre i set és un objectiu realista i la nostra entesa amb la FIA és que si aconseguim altres quatre a més dels tres que ja hem tingut, hauria d’estar bé per dir-li campionat, però cada esdeveniment que puguem fer més és benvolgut.

«A nivell del nostre grup de treball, aquest enteniment és que set hauria d’estar bé, però esperem la ratificació final. Em sento còmode si tingués set ral·lis, tindríem un campió mundial.»

S’esperen més notícies sobre el futur de les dues pròximes rondes a Finlàndia i Nova Zelanda dels governs de tots dos països per a finals d’aquest mes.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments