La gamma elèctrica de Renault creixerà fins a vuit models en els propers anys

El responsable de la divisió de vehicles elèctrics i mobilitat del grup Renault, Gilles Normand, reconeix que aquest moment, marcat per la pandèmia Covid-19, és especialment difícil per al conjunt de la societat, afectant naturalment també la indústria de l’automoció.

Tanmateix, si el risc d’incompliment dels objectius d’emissions contaminants a Europa podria esdevenir real o fins i tot un retard en la posada en funcionament del pla de producte per a vehicles Renault i Dacia, va explicar Normand, que no només es complirà el calendari dels nous llançaments, sinó que també es preparen per complir amb les exigents normatives europees de contaminació.

Gilles Normand va desvetllar alguns dels plans del grup Renault en matèria de tramvies i mobilitat. Prioritat: ampliar la gamma de vehicles elèctrics.


En connectar Covid-19 amb l’estat de la indústria de l’automòbil, Normand explica que “la situació és clara: experimentem una caiguda de les vendes a tot el món, l’abril va ser un mes dolent i comencem a supervisar la situació al maig, amb l’elevació d’algunes restriccions de contenció en alguns països, en què reprenem operacions a concessionaris i a la majoria de fàbriques. Com se sap, l’impacte serà brutal, però no tinc dades concretes sobre la unitat financera ”.

renault-arkana-2021:-dades,-fotos-i-video-de-l'inedit-suv-coupe-que-arribara-a-europa

D’altra banda, assenyala alguns indicadors positius per a la recuperació del sector, concretament amb el retorn de números positius al mercat xinès a l’abril, però Gilles Normand assumeix que el panorama a Europa encara no és tan clar, sense saber si el la situació a Europa es recuperarà tan ràpidament.

Pel que fa a les emissions i més concretament a l’obligació de complir amb el programa de depolició “Aire net per a Europa”, conegut per l’acrònim CAFE, Gilles Normand aclareix que el Grup Renault està en el camí correcte per assolir els objectius anticontaminació.

«Com tothom sap, hi va haver una carta d’ACEA [NDR: Associació Europea de Fabricants de Cotxes] per tenir en compte Covid-19 [en els objectius del 2020], però nosaltres, com a Grup Renault, ens estem posicionant de manera que complir els objectius de CAFE a finals d’aquest any. Hem de complir, tenim la gamma per fer-ho. Tenim la ZOE que no vam poder lliurar els mesos de març i abril, però que tenim bones perspectives. I, com ja sabeu, comencem a utilitzar la tecnologia E-Tech per a Clio i Captur, que arribaran al segon semestre. Així doncs, independentment del paquet d’ajuts que la Unió Europea llançarà per donar suport a la indústria de l’automoció, ens posicionem per complir la normativa CAFE. Això és molt clar i volem complir ”, explica.

renault-arkana-o-captur:-¿con-cual-te-quedarias?


El que també queda clar, en aquestes paraules, és que el pla de llançament per als propers anys no canviarà.

“Al nostre abast, apostem per augmentar el volum, sobretot en les elèctriques. Ja hem dit que augmentarem la nostra gamma de quatre a vuit models. El primer objectiu era augmentar la posició de la ZOE i renovar-la, el nostre icònic cotxe, i la resposta del mercat va ser molt positiva. Aleshores, igual que la nostra ZOE, va anar a 395 km d’autonomia al cicle WLTP, alguns clients van dir que probablement necessitaven un cotxe més accessible per a distàncies més curtes. I és per això que, aquest any, presentarem Twingo Z.E. elèctrica, del segment A, que serà el rei de la ciutat, amb tots els punts positius de Twingo: un cotxe de moda, urbà i orientat a les dones. També hem dit que introduirem un cotxe molt compacte basat en la plataforma CMF-A, que s’introduirà a la Xina el 2021: el concepte que vam introduir com a Dacia Spring, que pretén ser el més assequible del mercat. Per sobre de la ZOE, hi havia la intenció del Morphoz Concept, que aprofitarà una nova plataforma completament nova desenvolupada a l’Aliança Renault-Nissan-Mitsubishi per a vehicles elèctrics. L’any que ve tindrem la primera aplicació d’aquesta plataforma, per sobre de la ZOE. La intenció no és només confiar en la ZOE, sinó expandir-se per sota primer i després el 2021, per sobre de la ZOE ”.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments