Els equips de Fórmula 1 han aprovat un conjunt radical de canvis en les regles destinats a assegurar el futur de l’esport arran de la pandèmia sorgida pel coronavirus
Després de setmanes de discussions entre els equips, els caps de la FIA i la F1 sobre els possibles canvis destinats a reduir costos i millorar l’espectacle, les propostes de l’anomenat «New Deal» van ser posades a disposició de les escuderies divendres.
Múltiples fonts han confirmat que els equips van donar suport als canvis, que inclouen la retallada a el límit de despeses dins de la Fórmula 1 , passant de 175 milions a 145 milions de dòlars per al 2021, així com altres regles que inclouen un sistema de handicap de desenvolupament aerodinàmic i l’ús de peces de codi obert.
El camp de batalla clau en les últimes setmanes havia estat el nivell de el límit pressupostari, amb Ferrari particularment poc inclinat a reduir-la -massa tot i la pressió d’altres equips.
Mentre que escuderies independents com McLaren estaven a favor d’una reducció a només $ 100 milions, Ferrari va insistir que no acceptarien res per sota de $ 145 milions.
Amb aquesta xifra proposta per al proper any, amb una possibilitat de fins a $ 140 milions a 2022 i $ 135 milions després, s‘entén que l’equip italià estava content i va brindar el seu suport a la normativa.
A més de el límit pressupostari, altres regles que formen part del paquet inclouen un sistema radical de handicap per al desenvolupament aerodinàmic, on als equips amb pitjor acompliment se’ls permetrà més temps de desenvolupament en el túnel de vent i CFD en comparació amb els equips més reeixits, més l’assignació per a l’ús de parts de codi obert.
Quan els equips han aprovat els canvis en les regles, l’assumpte ara ha de ser sotmès al Consell Mundial de l’Esport Motor de la FIA per a la seva ratificació final .
S’entén que l’òrgan rector ho farà a través d’una votació electrònica, probablement a principis de la setmana que ve, en lloc d’esperar a la propera reunió de l’consell que està programadaper a mitjans de juny.