La primera aventura saudí de Fernando Alonso i Marc Coma continua sense grans sobresalts. Després de una primera jornada de 211,68 km al voltant de la ciutat de A el-Ula , la segona etapa d’aquest dijous ha repetit terreny i quilometratge.
L’Hilux que els espanyols s’estrenen en aquest ral·li, i que serà el cotxe amb el qual correran el Dakar 2020 ( 5-17 de gener), va tornar a comportar-se sense sobresalts abans que el ral·li posi camí a NEOM, un altre dels macroprojectes futuristes de govern saudí a la zona nord-oest de país, prop del golf d’Aqaba .
Alonso va patir una punxada en aquesta segona etapa que el va deixar a 7: 35 del guanyador, el natiu Yazeed Al Rajhi, que pilota un altre Hilux gestionat per Overdrive i que va marcar un ritme sensacional. La victòria d’etapa, però, no li permet enfilar-se a dalt de tot de la general, que segueix comandada pel líder del campionat nacional de raids, Iàsser Bin Seaidan .
A la general, Alonso i Coma són també quarts, a 11: 46 del líder i a 7: 04 de l’últim esglaó de podi, ocupat a hores d’ara per Khalid al Qassimi amb el Peugeot 2008 DKR.
El ral·li continuarà el divendres amb una penúltima etapa de 231 km camí de NEOM i de la costa.
Des de l’equip Toyota insisteixen que l’estratègia d’aquests dies és que Alonso i Coma segueixin sumant experiència i quilòmetres en un terreny que s’assemblarà al que es trobaran al Dakar 2020 del pròxim gener.
«Va passar el mateix que ahir, però vaig apretar més i vaig anar una mica més ràpid perquè tinc més coneixement de la zona. Estic content amb la meva etapa, especialment amb la primera part, on estàvem vuit segons per darrere de Yazeed. Avui he punxat, però tenia més confiança que ahir. L’etapa del divendres serà nova per a tots i seguirem aprenent».