Mercedes-AMG porta un nou turbocompressor de la Fórmula 1 al carrer

El futur de Mercedes-AMG s’està convertint en elèctric i com a part d’això combina una alta eficiència amb una dinàmica de conducció addicional. Per a aplicar aquesta combinació de manera òptima, els desenvolupadors de Affalterbach estan treballant intensament en tecnologies innovadores que portaran el rendiment a un nou nivell. La pròxima generació de vehicles veurà el desplegament del turbocompressor elèctric de gas.

Mercedes-AMG segueix endavant amb l’electrificació a través de desenvolupaments innovadors i com a part d’això també s’està beneficiant dels coneixements del motoresport. L’últim assoliment, que ja està en les últimes fases de desenvolupament, és el turbocompressor elèctric de gas, que en el futur s’utilitzarà per primera vegada en un model de producció en sèrie de Affalterbach. Desenvolupada en associació amb Garrett Motion, aquesta tecnologia prové directament de la Fórmula 1 i resol els conflictes entre un turbocompressor petit de reacció ràpida que aconsegueix un rendiment màxim relativament baix i un turbocompressor gran amb un alt rendiment màxim però que, d’altra banda, pot sofrir de retard en el turbo.

Turbocompressor de gas amb motor elèctric integrat: l’agilitat redefinida

El punt culminant d’aquest innovador sistema de turboalimentació és un prim motor elèctric, d’uns 4 centímetres, que està integrat directament en l’eix del carregador entre la roda de la turbina en el costat del gas i la roda del compressor en el costat de l’aire fresc. Aquest motor elèctric controlat electrònicament acciona la roda del compressor abans que aquest accepti el flux de gas. L’electrificació del turbocompressor millora significativament la resposta immediata a partir de la velocitat de ralentí i en tot el rang de velocitats del motor.

L’anomenat turbo lag, la resposta retardada d’un turbocompressor convencional, és eliminat pel motor elèctric. El resultat és que el motor de combustió respon encara més espontàniament a l’entrada del pedal de l’accelerador, i tota la sensació de conducció és significativament més dinàmica i àgil. A més, l’electrificació del turbocompressor permet un major parell motor a baixes velocitats, la qual cosa també millora l’agilitat i optimitza la capacitat d’acceleració des d’una parada. Fins i tot quan el conductor lleva el peu de l’accelerador o aplica els frens, la tecnologia del turbocompressor elèctric és capaç de mantenir la pressió de sobrealimentació en tot moment, de manera que es garanteix una resposta directa contínua.

El turbocompressor aconsegueix velocitats de fins a 170.000 rpm, la qual cosa permet una molt alta taxa de flux d’aire. Pot ser operat a través d’un sistema elèctric de 48 volts a bord. El turbocompressor, el motor elèctric i l’electrònica de potència estan connectats al circuit de refrigeració del motor de combustió per a crear un entorn de temperatura òptima en tot moment.

«Hem definit clarament els nostres objectius per a un futur electrificat. Per a arribar-hi, ens basem en components discrets i altament innovadors. Amb aquest moviment estem complementant estratègicament la nostra tecnologia modular i adaptant-la als nostres requisits de rendiment. En un primer pas, això inclou el turbocompressor electrificat, un exemple de la transferència de la tecnologia de la Fórmula 1 a la carretera, una cosa amb la qual portarem els motors de combustió turboalimentados a un nivell d’agilitat fins ara inassolible», explica Tobias Moers, President del Consell d’Administració de Mercedes-AMG GmbH.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments