s’han formalitzat els plans per a un enfocament innovador de les proves del Campionat Mundial de Ral·lis i podria significar que els cotxes de ral·li més ràpids del món tornin a algunes de les carreteres més famoses del Ral·li Acròpolis al setembre.
La idea de reunir els equips del WRC per provar de manera conjunta, un tema que es va posar sobre la taula per primera vegada l’any passat, però ara està cobrant força davant un possible reinici de la sèrie a l’agost o setembre. El promotor del WRC ha presentat una proposta per a realitzar tres dies de proves en l’antiga ciutat amfitriona del Ral·li de l’Acròpoli, Loutraki.
La idea és doble: reduir els costos de les proves per als equips i oferir un retorn promocional tangible. Els pilots es dividirien en tres grups de tres, cadascun dels quals arribaria a Atenes el dia abans de la seva prova i participaria en una activitat promocional la mateixa tarda. Al final de cada dia de carrera, el promotor del WRC projectarà un programa de xat en viu de 30 minuts amb els pilots per a reflexionar sobre el seu dia en el cotxe.
El director de l’equip M-Sport Ford, Richard Millener, va ser un dels arquitectes originals d’aquesta idea fa 12 mesos. Encara pot veure els beneficis ara.
«Anem i fem les nostres proves i ens anem a casa i ningú sap realment que hem estat allí», va dir. «Vam veure això la setmana passada. Si no fos per als aficionats i alguns mitjans, ningú hagués sabut que s’estaven fent proves a Finlàndia.
«Com van descobrir la setmana passada, hi ha un valor en la producció de contingut de les proves i això és el que volem fer a major escala.
«Crec que el promotor hauria de ser aplaudit pel paquet que han creat. Estan treballant directament amb el govern grec per a facilitar això com una gran oportunitat per a mostrar el seu país i per a difondre encara més la paraula moderna del WRC. El potencial per a fer això en un lloc i en carreteres que tenen una veritable rellevància històrica és gran.
«Estan fent un esdeveniment d’alguna cosa que hem mantingut en secret durant molt de temps. No em malinterpretin, tots mantindrem els nostres cotxes molt privats i no podran acostar-se als cotxes – però, quin sentit té tenir a aquests tipus en la carretera durant tres dies i no obtenir cap promoció d’això?»
L’intent de portar les proves del WRC a Grècia ve amb la benedicció del Ministre d’Esports del país, Lefteris Avgenakis.
Avgenakis:
«Recentment, l’Estat va establir un cos especial amb personalitats emblemàtiques de l’automobilisme i representants de tots els camps involucrats en l’automobilisme grec, així com la indústria automotriu. El propòsit d’aquest cos especial és reclamar i organitzar esdeveniments internacionals d’automobilisme. Grècia està preparada per a acollir tot tipus de grans esdeveniments esportius com ho ha fet amb èxit en el passat. A més, el maneig efectiu de la pandèmia de coronavirus la converteix en un país segur en el mapa mundial. Al mateix temps, Grècia continua sent un destí familiar i favorit per als pilots i equips».
La capacitat de Grècia per a fer front al coronavirus fa que el país sigui una opció atractiva i viable perquè els equips facin proves. En aquest moment Grècia havia reportat només 3302 casos de COVID-19 amb només 190 morts. Això es tradueix en 308 casos per milió de persones, la qual cosa es compara bé amb, per exemple, el Regne Unit que té 4.609 per milió. El govern d’Atenes ha estat àmpliament elogiat per un ràpid tancament, un fort missatge per a fomentar la cooperació i l’enfortiment del servei de salut del país per a cuidar i envellir a una població de poc més de 10 milions.