- Hyundai té previst llançar el HDC-6 NEPTUNE en els pròxims tres o quatre anys i ho farà amb un sistema de pila de combustible més durador i potent
- Amb una potència màxima de 160 kW, Mobile fuel cell generator assenyala nous usos en diferents indústries
- També es van exhibir el NEXE FCEV i el smart mobility ecosystem (UAM, PBV i Hub) de Hyundai amb un model a escala
- Aquesta exhibició permet a Hyundai crear noves oportunitats de negoci, enfortint així el seu lideratge en la mobilitat de l’hidrogen
- Hyundai Motor Company va presentar els seus Mobilty Solutions amb Hidrogen en l’H2 Mobility + Energy Show 2020 a Corea de l’1 al 3 de juliol.
Van ser exposats el Concept HDC-6 NEPTUNE, un camió pesat de classe 8 alimentat amb hidrogen, Mobile fuel cell generator i un model a escala del seu smart mobility ecosystem.
La inauguració d’H2 Mobility + Energy Show va oferir una visió exhaustiva de l’ecosistema de la indústria mundial de l’hidrogen; des de la producció i emmagatzematge fins al transport i la mobilitat de l’hidrogen. Hyundai Motor té previst crear oportunitats de negoci i demanda de sistemes de piles de combustible a través d’interaccions amb autoritats governamentals i experts de la indústria, la qual cosa permetrà a l’empresa enfortir el seu lideratge en la mobilitat de l’hidrogen.
Aquest esdeveniment va ser el debut del HDC-6 NEPTUNE a Corea, el concept del camió elèctric de pila de combustible alimentat amb hidrogen de Hyundai, que va ser presentat en el North American Commercial Vehicle Xou del passat mes d’octubre. Amb el HDC-6 NEPTUNE, Hyundai té previst ampliar el seu lideratge en matèria d’hidrogen al mercat de vehicles comercials. La visió de l’empresa es plasma a través d’aquest camió de pila de combustible amb zero emissions de carbó, al mateix temps que lidera el canvi de paradigma cap a vehicles comercials ecològics en la indústria.
Una de les principals inspiracions per al disseny del Concept HDC-6 NEPTUNE van ser els icònics trens ferroviaris aerodinàmics de Nova York de la dècada de 1930, un dels majors avanços tecnològics de principis del segle XX. El HDC-6 NEPTUNE empra una estructura sòlida amb un disseny frontal llis i arrodonit per a crear una única estructura per al camió elèctric alimentat per hidrogen. El HDC-6 NEPTUNE liderarà la transició cap a una era de vehicles comercials ecològics. Hyundai té previst llançar el HDC-6 NEPTUNE en els pròxims tres o quatre anys desenvolupant un sistema millorat de piles de combustible d’alta durabilitat i potència, optimitzat per a camions de treball pesat.
En aquest esdeveniment, Hyundai també va presentar Mobile fuel cell generator, albirant la possibilitat que els sistemes de pila de combustible poden ser utilitzats en altres indústries. El Mobile fuel cell generator de Hyundai utilitza dues piles de combustible que també són utilitzades en el NEXE, el primer vehicle elèctric de pila de combustible matriculat a Espanya (FCEV), que genera una potència màxima de 160 kW. Aquesta gran potència permet que el generador s’utilitzi per a diverses aplicacions, com la càrrega simultània de dues VEU, o autobusos i camions elèctrics. Mobile fuel cell generator està cobrant protagonisme com una alternativa neta als generadors dièsel.
També es va exhibir el NEXE FCEV, líder en la indústria, amb una autonomia de 666 km (WLTP) amb una sola càrrega. Va ser llançat en 2018 i va registrar prop de 5.000 unitats venudes en 2019, liderant així les vendes mundials de FCEV.
La companyia va presentar a escala de 1:8 un model del seu smart mobility ecosystem: Mobilitat Aèria Urbana (UAM), Vehicles d’Ús Específic (PBV) i Hub (Base de Trànsit de Mobilitat) que va ser revelat en el CES 2020. Aquest model a escala és una mini-reproducció que demostra la visió de Hyundai sobre el futur ecosistema de mobilitat en el qual la UAM, els PBV i el Hub estaran integrats per complet.
Hyundai Motor preveu incorporar el sistema de piles de combustible en l’ecosistema de mobilitat intel·ligent, concretament en UAM. Un equip de l’empresa serà l’encarregat de reduir el pes del sistema de piles de combustible i d’augmentar la potència que s’utilitzarà en aquesta Mobility Solution. Això també permetrà que els sistemes de piles de combustible s’utilitzin en trens i vaixells, i no sols en vehicles comercials i de passatgers.
Hyundai col·labora amb una àmplia gamma d’organitzacions nacionals i mundials del sector públic i privat per a establir i dinamitzar l’economia mundial de l’hidrogen. A través del subministrament de vehicles de pila de combustible, la construcció de més estacions de càrrega de hidrógenoy deampliar els usos dels sistemes de piles de combustible en diverses indústries.
Hyundai es va associar amb Cummins, líder mundial en motors i generadors, per a proporcionar sistemes de piles de combustible d’hidrogen en el mercat de vehicles comercials d’Amèrica del Nord al setembre de l’any passat. Actualment, Hyundai està negociant amb importants empreses dels Estats Units i Europa en relació amb les aplicacions de les piles de combustible d’hidrogen. L’empresa té previst accelerar la seva entrada en el mercat europeu de camions pesats propulsats per hidrogen amb XCIENT a través del seu joint venture amb la companyia suïssa H2 Energy a la fi d’enguany. Hyundai va signar un Memoràndum d’Entesa (MOU) amb el Departament d’Energia dels Estats Units sobre la innovació de la tecnologia de piles de combustible i l’expansió de la seva aplicació a principis d’enguany, comprometent-se a compartir la seva experiència en el camp i dades de prova de la competitivitat de l’energia de l’hidrogen.