WEC: Ferrari estudia entrar amb la nova normativa LMDH

Ferrari continua mirant de prop la nova normativa que entrarà en vigor a IMSA i WEC.

La marca italiana, amb l’entrada en vigor dels límits pressupostaris a la F1, està oberta a provar altres categories, com Indycar i resistència, per aprofitar tota la seva infraestructura i capacitat tècnica.

El cap del departament de curses GT de Ferrari, Antonello Coletta, va dir a Sportscar365 que el fabricant encara està interessat en la possibilitat de competir a la classe alta a les 24 hores de Le Mans i altres curses importants de resistència.

“Ferrari està molt interessada en les novetats de la nova categoria de màxima resistència. De moment, encara hi ha alguns ajustaments pendents de la normativa tècnica. A més, aviat arribaran els cotxes esportius.

“Vam començar amb una anàlisi tècnica, avaluant els pros i els contres de la normativa tècnica. Al final de la temporada [al novembre], pretenem estar en condicions de decidir si provarem sort en aquesta categoria i en quina configuració. Ara fem les nostres avaluacions, ja que crec que ho fan tots els competidors implicats. Esperem que els organitzadors defineixin totes les regulacions per completar la nostra revisió. «

«Encara no hi ha propostes concretes perquè estem en fase de reconeixement. Farem [una proposta al consell] el més aviat possible, a finals d’any. Estem valorant els avantatges i els contres «, va dir Coletta.

«S’han produït canvis en les especificacions tècniques de les dues configuracions. Avui és massa aviat per dir què serà més atractiu. Evidentment, Ferrari és un fabricant, així que m’agradaria produir cotxes en la seva totalitat. El cas és que encara és massa aviat per dir res definitiu. «

«Si Ferrari decidís fabricar un cotxe LMH, seria molt estrany obtenir un xassís d’altres llocs», va explicar Coletta. «En cas contrari, suposaria competir en la configuració de LMDh, on el xassís és produït per quatre fabricants. Si Ferrari seguís la carretera LMH, faria el cotxe en la seva totalitat, perquè té els mitjans, les capacitats i la tecnologia per fer-ho.

Fins i tot amb una crisi econòmica global gairebé certa, la proposta de Ferrari no es veu afectada per la crisi del Covid-19:

«No hi ha dubte que vivim en un període històric diferent i que les estratègies dels diferents fabricants canvien», va dir Coletta. «Evidentment, no puc parlar pels altres. Puc dir que Ferrari ha confirmat tots els programes esportius en marxa. Som una empresa sòlida, molt centrada en els problemes econòmics i financers, i és per això que vam poder afrontar aquesta situació. De moment, no crec que el coronavirus afecti la nostra decisió d’entrar o no a la categoria principal. Espero que aquesta situació passi i que el virus serà eradicat ”.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments